Pazar, Eylül 29, 2019

ÇAY KUTULARI PAZAR KEKİNİN YANINDA DURSUN!






















Bir pazar günü  daha, havuçlu kek kokuları içinde ve atmaya kıyamayıp sakladığım çay kutularına hayran hayran bakarak, dolap içlerini düzenleyip, taze fasulyenin ve incirin artık bitiyor olmasına hafiften içerleyerek geçti.

Güzelim sonbahar ve hafiften serinleyen güz akşamlarım.
Selam ederim, yanaklarından öperim.
O halde, Sıhhat ve bolluk-bereket dolu bir haftaya şükür ve şükran ile merhaba!

Emel

Kek Tarifi: 3 yumurtanın sarılarını bir su bardağı şekerle, beyazlarını ise bir tutam tuz ile kar haline gelinceye kadar çırpın. Sarılarının olduğu kaba, 1 çay bardağı zeytinyağ, 1 çay bardağı süt, 3 yemek kaşığı kefir (yoksa yoğurt da olur) ilave ederek karıştırın. 2 su bardağı elenmiş unu ilave edip, kabartma tozu ve vanilya ile karıştırın. Beyazlarını ekleyip, spatula ile karıştırın. 2 rende havucu, yarım çay bardağı kırık cevizi ve 2 tatlı kaşığı tarçını da ilave edip kek kalıbına boşaltın. 180 derece de 35-40 dakika pişirin.


8 yorum:

  1. Selam uzun zamandır göremedim. Dantel ve zeytin ağacı bayıldım. Kekde Enfes görünmüyor. Elinize sağlık.

    YanıtlaSil
  2. O çay kutularının güzelliği, o zeytin ağacının zarifliği, havuçlu kekinin zarafeti hangi birini sayayım..
    Sonbaharın kokusu yansımış evine.
    mutlu haftaların olsun canım.

    YanıtlaSil
  3. Havuçlu kek bende soğuk havaları çağrıştırır ; o halde gelsin benim havalar 🍂

    YanıtlaSil
  4. Ruhumu dinlendirmek ve kahvemi huzurla içmek istedim. Günün devamı için hem motive olup hem sakinliğimi korumak istedim. Çok kısa, 1-2 sn.düşündüm. Ne abone olduğum youtube kanalları, ne takip ettiğim instagram hesapları aklıma bile gelmedi. Aklıma anında gelen blogun oldu. :))) Girer girmez ruhuma dolan huzuru anlatamam.:) Kutunun üzerinde yazdığı gibi "Gizli Kırsal Yaşam"; kentin ortasında oluşturduğun, naif,taze bir nefes gibi, kitapların arasında özenle saklanmış bir çiçek gibi. İşlenmemiş ham görünümlü, bozulmaya uğramamış, işlenmiş olanın da nesnelerin doğal haline, ruhuna müdahale edilmeden, incelikli ve saygılı ellerden çıkmış olduğu, nesnelerin aslında bol ama sanki tek başlarınaymış, her biri kendi şarkısını söylüyormuş ama sonsuz bir armoni oluşturuyormuş ve çok azlarmış gibi, sadeliğin dibine vurmuş olması harika hisettiriyor. Senin kimilerinin artık uğramadığı bu mecrada, her varlığın varoluşuna sonsuz bir saygıyla oluşturduğun bu huzurlu yaşantıyı naifce ve özüne saygıyla paylaşıp, yansıtman gerçekten çok kıymetli. Sağol, varol Emel...Daima huzur ve sevgiyle...Nilay

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ah! sizde bana nasıl iyi geldiniz şu an bana. Tam kalbime dokundunuz, şuraya. Çok teşekkür ederim. Uzun zamandır böylesine güzel ve içten bir mesaj almamıştım.Çıktısını alıp tüm sevdiklerimle paylaşmak istiyorum. Çok sevgiler, selamlar. Mutlu etmek, güzel şeyler söylemek, kırmadan dökmeden sevmek. Ne güzelsiniz.

      Sil
  5. Galiba ben yalnızca aynayım :)) ♥♥♥♥♥

    YanıtlaSil
  6. Blog dünyasını öyle çok seviyorum ki, hele sevdiklerim devamlı yazıyorsa.
    bazıları kapandı gitti hala özlüyorum. huzur getiren nadir bloglardansınız,
    inşlh hep devam edersiniz..

    YanıtlaSil