Pazar, Mart 24, 2019

FIRINDA VİŞNELİ İRMİK TATLISI










Evde, canımız çok tatlı çektiğinde, en pratik, en kolay malzemeli, "sütlü irmik tatlısı" can kurtaran oluyor. 7 kaşık irmik, 7 kaşık şeker, yarım kilo da süt ile muhallebi gibi pişirip soğuğunca dilim dilim yemek için sabırsızlandığımız günlerden birinde, bu tarife rastladım instagram da. 
Dolapta geçen yazdan koyduğum vişnelerde vardı, irmik, süt de olunca hemen denedim. Zaten pratik kolay bir yapımı var. 
@Masmavi3_mutfakta 'nın bu tarifi, biraz cheesecake, biraz, turta tadında. 
Alman mutfağına aitmiş. Griesauflauf orjinal adı.
Ben sadece içine sonradan eklenen 3 yumurtayı fazla buldum ve damağımdaki  baskın yumurta tadını  ve kokusunu sevmedim. Mayalı hamurlarda, baskın maya tadını sevmediğim gibi, yumurta kokan ve ağızda tatlı değilde yumurta yemişim hissini veren tariflere hep serin dururum halbuki.
Bir daha yaparsam, 3 yerine 1 yumurta koyacağım da, bir daha yapar mıyım emin değilim. Bizim İrmikli sütlü tatlımıza vişne eklesem aynı kıvamı ve görüntüyü elde ederim sanırım.
@masmavi3_mutfakta 'nın (selvi hanım) tariflerini çok beğeniyorum. Verdiği tüm ölçüler genelde bire bir tutuyor ve çok lezzetli. Arada eliniz değerse sayfasına bir bakın.

FIRINDA VİŞNELİ İRMİK TATLISI

1 litre süt
1 su bardağı irmik
1 su bardağı şeker
1 paket vanilya
100 gram tereyağ
Limon kabuğu rendesi
3 yumurta
1 su bardağı vişne
1 yemek kaşığı şeker

Vişne ve şekeri, ocağa koyduğunuz tavada hafif pişirin. Soğumaya bırakın.
İrmik ve sütü tencereye alıp, muhallebi kıvamına gelinceye kadar karıştırarak pişirin. Sıcak irmiğe, şekeri, terayağı ve vanilyayı ekleyin. Ilınması için bekleyin. 
Ilınan irmikli harca, yumurtaları ilave ederek, mikserle iyice karıştırın. Yağladığınız fırın kabına, tatlıyı dökün ve üzerine vişneleri dizin.
190 derecelik fırında 45-50 dakika üzeri kızararana kadar pişirin.






2 yorum:

  1. Emelim dün gece seni rüyamda gördüm hayrolsun inşallah..
    O şahane evinde ailecek bizi ağırlıyordun..
    Nasıl enfes bir masa hazırlamıştın bize..
    iyisin inşallah?

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Hayırlara gelsin sebuşum. İnşallah bir gün o da olur hep beraber:)

      Sil