Pazar, Mart 17, 2019

BAHAR TADINDA FOTOĞRAFLAR YANINDA KIŞ TATLISI




















Baharı tüm kalbimle, tüm heyecanımla, tüm güzel duygularımla karşıladım. 
Cemrelerin düşmesini dört gözle bekledim. Ağaçların tomurcuklarının patlamasını izledim gün be gün.
Mimozaların, nergislerin, lalelerin, sümbüllerin, ciğerlerime dolu dolu çektiğim kokusu ile kucakladım baharı.

Size de çok mutlu, sıcacık bir bahar diliyorum.

Emel


Ayva tatlısı

2 adet mor havuç
2 Ayva
1 su bardağından az şeker (şekerli seviyorsanız, 1.5 su bardağı koyun)
1 su bardağı su
Dilerseniz karanfil

Ayvaların kabuklarını soyup, ortadan ikiye bölün. Ortasındaki sert kısmı ve çekirdeklerini temizleyin. 
Tencereye dizin.
Çekirdekleri atmayın. Kıvam ve renk vermek için ikiye böldüğünüz ayvaların ortasına yerleştirin. 
Ayvaların üzerlerine, eşit miktarda şekeri yayın. Suyu ilave edin.
Ben rengini daha kırmızı yapmak için mor havuç kullandım. Kabuğunu soyarak, ayvalarla birlikte pişirdim ve daha sonra üzerine küp küp doğrayarak koydum.
Vaktiniz varsa, 2-3 saat kapağı kapalı bekletin. Yoksa kısık ateşte ayvalar yumuşayıncaya kadar pişirin.











4 yorum:

  1. Ayva tatlısı çok sever ve yaparım ama daha önce hiç duymadım mor havuçla pişirildiğini, sen mi buldun bu yöntemi çok merak ettim şekerim :) Ve aslına bakarsan daha önce hiç mor havuç da almadım, şimdi bu fotoğrafı görünce çok yapasım geldi tarifinle..
    Öte yandan baharı karşılamana bayıldım :)
    Fotoğraflarındaki ahşap ya da kumaş her ne kullanıyorsan işte onların dokularına bayılıyorum. Onlar seni bu kadar özel yapıyor sanki, doğallık yani. Dokunulmamış da olduğu gibi ama olduğundan daha özel şekilde.. Ay anlatamadım da tam ama sen beni anlarsın..
    Çok öperim

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. canım Esencim:) anladım ben seni:)
      Mor havuç, hacuvun atası. Aslında ilk havuç bu renkmiş. Daha sonraları, yetiştirme ve iklim koşulları nedeni ile turuncu rengini almış. Tadı muhteşem. Tarif bana ait. Hiç bir yerde duymadım bende havuçla ama yapınca, hem rengi hem tadına bayıldık.Yalova pazarında vardır:) Benim içinde gez gidersen pazarını bile özlediğim memleketimi.
      öperim

      Sil
    2. Oy kullanmak için gideceğiz inşallah, gittiğimde güzelce gezer, o çok sevdiğim(iz) pazara da gider, selamını iletirim canım benim.. Mor havucu da tez vakitte alacağım illa ki ;)

      Sil
  2. bak şimdi aklıma neler düşürdün neler. o havuçlardan bol bizim buralarda ne tatlılar yapılır, fikir sende :))) ben geliştirme kısmına talibim ...

    YanıtlaSil