Pazar, Mart 03, 2019

KÖMBE (ANTAKYA KURABİYESİ) İLE BAHARA MERHABA












Eşi benzeri olmayan bir coğrafya da, muazzam bir iklim, doğa, eşsiz yemek kültürü, sosyal yaşam mozaiği içinde, din, dil, ırk ayırt etmeden, birbirine bağlı yaşayan bir toplumuz biz.
Türk olmaktan ve bu vatanda doğmuş olmaktan her zaman gurur duydum.
Kim ne derse desin, ne yaparsa yapsın, asla bu mozaiği, bu bütünlüğü bozamayacaklar.

Vatanımızın her köşesinden binbir bereket ve şifa çıkıyor.
Kars, Antep, izmir, Antalya, Rize, Edirne, Konya, Ankara, Hatay, Urfa, Aydın ve tüm coğrafyamız bize sonsuz güzellikler ve nimetler vadetmeye devam ediyor. 
Yeter ki, sahip çıkalım, yeter ki koruyalım, kollayalım.

Bu hafta sonu, o çok sevdiğim, Hatay yemeklerinden, tatlılarından KÖMBE'yi denedim evde.
Kömbe, Antakya yöresinin geleneksel kurabiyesi. 
Özel bir baharat karşımı ile pişiriliyor ve tazeliğini haftalarca koruyor.
(Tarçın, mahlep, zencefil, muskat, karanfil ve yeni bahardan oluşan bir baharat karışımı. Kurabiye üzerine susam, içine cevizde konuyor ama ben ceviz yerine, kırık badem koymayı tercih ettim.)
İnternette çok farklı tarifler var.  İçine süt koyan var, nişasta eklemeyen, yumurta koymayan var.
Ben, ayda bir kez yemek için gittiğimiz, "hatay gurme" isimli (Ataşehir) restorandan aldım tarifi ve baharatı. Hazır şişelerde satılıyor bu karışım. Evde de hazırlayabilirsiniz.
Nefis bir kokusu var. Bazen, bu karışımı süte karıştırıp içiyoruz evde, Salep gibi.
Kurabiyeye şeklini veren Kalıp, "ma'amül" denilen ahşap bir kalıp. 
Kapalıçarşıdan almıştım çok eskiden ama semt pazarlarında da, tabak-çanak satan standlarda bulabilirsiniz artık.
Aramızda, Antakyalı dostlarım varsa, bu kurabiyenin değişik yapılış şekillerini paylaşırsa çok sevinirim.
Hepsini yapıp, hepsini yemek istiyorum o derece güzel bir kurabiye.

Mutlu baharlar!

Antakya Kömbesi

200 gram tereyağ (oda ısısında, çok yumuşak olmalı, hatta eritip bir kenarda biraz bekletebilirsiniz)
1 çay bardağı sıvıyağ
2 yumurta
4 kaşık nişasta
6 yemek kaşığı pudra şekeri
Kabartma tozu
Vanilya
Kömbe baharı ( 3-4 tatlı kaşığı )
Ufalanmış badenm kırığı (tuzsuz badem)
Kulak memesi kıvamında un

Bütün kurabiye malzemelerini karıştırın. Yumuşak ele yapışmayan bir hamur elde edeceksiniz.
Sonra kalıpta veya elinizde şekillendirip, yağlı kağıt serili tepsiye dizin.
175 derece de 15-20 dakika üzeri kızarıncaya kadar pişirin.








3 yorum:

  1. kesin deneyeceğim. Kömbe baharatını arayıp bulmadan yazdığınız baharatları karıştırıp, yapmayı düşünüyorum.
    Sevgiler
    Ebru

    YanıtlaSil
  2. baharatları birer çay kaşığı olarak karıştırırsanız sanırım tam ölçü olur. Afiyet olsun.

    YanıtlaSil
  3. antakya nın en sevdiğim lezzetlerinden ...

    YanıtlaSil