Pazar, Aralık 03, 2023

MANDALİNA KABUKLARINDAN KAPI SÜSÜ-YENİ YIL HAZIRLIKLARI (2)



















Kahvaltı için soyduğum mandalinaların kabuklarını kurutup çayını yaparız diye saklayacaktım. 

Tele dizerken, hem kurusun, hem hoş görünsün diye hazır yılbaşı da yaklaşıyorken, kapı süsü yapayım dedim.

Temiz, paslanmayacak bir tele, ufak parçalar halinde koparıp dizince, çok şirin bir görüntü çıktı ortaya. Böyle kuruyacak bir kaç güne.

Mutfağa astım aslında ama fotoğraf çekeceğim diye ordan oradan taşıdım yine.

Kabuklar kuruyunca, biraz fırınlayıp rondodan geçirirseniz, müthiş bir "mandalina kabuğu tozu"elde edersiniz. Kek ve kurabiyeler için doğal, aromatik, lezzet verici olur.

-mandalinaları soymadan önce karbonatlı suda bekletmeyi unutmayın. Kabuklar, en fazla kimyasal içeren yerleri. Benimkiler bahçeden, ilaçsız olduğu için bu kısmı direk geçtim-

Yeni yıla sayılı günler kala, neşemiz, enerjimiz, mutluluğumuz artarak çoğalsın ve dünyamıza huzur gelsin.

Ne çekti bu insalıktan!

Sevgilerimle,

Emel💓







Hiç yorum yok:

Yorum Gönder