Pazar, Şubat 21, 2021

ALP'İN BROWNİ KURABİYESİ & YASEMİN'İN SERAMİKLERİ











 

Çok küçük yaşlarından beri mutfağa ve değişik tariflere meraklı Alp.

Onun bu merakını, 1.5 yaşındayken gittiğimiz markette, "Anniiii, evde soğan var mı" deyip, koca bir salkım soğanı havada sallarken anlamıştım:)

Odasındaki oyuncaklarla değilde, daha çok mutfaktaki tencere ve tava ile münasebeti ilginçti. "Bayb chef" en sevdiği programdı mesela:)

Gel zaman, git zaman ortaokul bitti, lise bitti bu arada, üniversite hazırlığı, sınavlar, dersler derken, mutfağa olan ilgisini hiç azaltmadan, hatta daha da geliştirerek benim en büyük yardımcım oldu evde.

Taze makarna, her türlü pastane işi, değişik ülke mutfaklarına ait tarifler, Alp'ten soruluyor artık.

********

Herkesin bir hobisi olmalı hayatta.

Profesyonel yaşamın dışında, seni motive edecek, stresini azaltacak, zamanın dolu dolu geçtiği uğraşların olmalı.

Yoksa, üretmeden, heyecanlanmadan, ortaya birşeyler çıkarmanın hazzını yaşamadan olmuyor. Dışarıda ki hayat çok stresli, yorucu. Bununla başa çıkmak için mutlaka kendinle kalmalı insan.

*******

Yasemin benim uzun yıllardır arkadaşım. O da sürekli üreten, uğraşları olan, çabalayan, çalışan, zarif bir kadın.

Bana yeni yaptığı seramiklerden bir set yollamış. Zaten severek kullandığım bir takımım vardı yine onun elinden. Bu seferkilerde o kadar güzel ki, bakmaya doyamıyorum.

Linkini bıraktım adının altında. Sitesine vakit bulursanız bir göz atın. Yeşil bir seramik takım var, denizin dibindeki yeşil tonlarını anımsatan. Ona da bayıldım.

*******

Yapmak isterseniz, browni-kurabiye tarifi

3 paket bitter çikolata, 2 yemek kaşığı -dolu dolu- tereyağ, benmari usulu eritilip, bir kaba alınıp, oda ısısında bekletilecek.

Diğer kapta, 2 yumurta, 1 su bardağından biraz az esmer şeker ile iyice, kıvam alana kadar çırpılacak.

Yumurtalı karışıma, yavaş yavaş oda ısısında bekletilmiş çikolata sosu karıştırılacak ve hemen arkasından 1 su bardağından bir parmak eksik un, kabartma tozu, vanilya, bir çimdik tuz eklenerek, spatula ile karıştırılacak.

Hazırlanan karışım 30 dakika buzdolabında bekletilecek.

Yağlı kağıt serili tepsiye, dondurma kaşığı ile aralıklı konulacak. Üzerine biraz deniz tuzu (kalın) serpilecek. (tuz enteresan bir lezzet katmış)

175 derece ısıtılmış fırında, 12 dakika pişirilecek.

Afiyet olsun.

Emel












2 yorum:

  1. Selam ne güzel fotoğraflar. Maviyi severim. Kahve makinasına bayıldım. sevgiler Emel.

    YanıtlaSil
  2. Kurabiye kolay ve guzel.Seramiklerin linkini goremefim

    YanıtlaSil