Pazar, Ocak 10, 2021

BİR KABAK, DÖRT AYVA İLE GELEN BEREKET








Bal kabağını bu kez tatlı olarak değil, karışık sebzeler ile (patates, havuç, biber vs) güzel bir tencere yemeği halinde yedirdim evdekilere.
Kıyma da ilave ettim çok az. 
Kış türlüsü gibi oldu. Arada bir değişik yapılabilir. Yanına pilav ya da makarna ile günü kurtaran bir menü olabilir.

&&&

 Ayva tatlısının şekerini çok koyup, saatlerce kaynattığınızda, o tatlı değil reçel oluyor. 
Hep bakıyorum tariflerde, ayva tatlısı, ille de o kırmızı rengi vermek için, çekirdeği ile saatlerce kaynatıp, neredeyse her yarım ayvaya 2 su bardağına denk gelecek şeker konarak yapılıyor.
Bu meyve tatlıları o kadar şekeri kaldırmıyor bana göre. Yani bizim damak zevkimiz ve midemiz bu kadar şekeri kaldırmıyor diyeyim. Herkesin kendi bileceği iş sonuçta.

Ben ayva tatlısını yaparken, öncelikle ille de kırmızı renkli olsun diye uğraşmıyorum ama kırmızı görüntüsü vereceksem de, hibiscus yaprakları -aktarlarda var- ile kaynatıyorum önce ayvaları. 
Hibiscus harika bir çiçek. Sıcak su ile birleştiğinde çayı da nefis.
Bu tarifte yapmadım. 
Önce, ayvaları ortadan ikiye kesip, içlerini ayıklayıp, çok az suda hafifçe yumuşayıncaya kadar haşladım.
Sonra, haşladığım ayvaları, yine çok az su içinde, 200 derecelik fırında, 15 dakikaya kadar üzerleri kızarıncaya kadar pişirdim.
Fırından çıkarıp soğumasını bekledim.
2 yemek kaşığı süzme yoğurt
2 yemek kaşığı labne peynir
1 tatlı kaşığı hindistan cevizi
2 yemek kaşığı dolusu bal, (çok tatlı severler bal miktarını arttırabilir)
1 paket vanilya ekleyerek, iyice çırpıp krema kıvamına getirdim.
Ayvaların içini bu krema ile doldurup üzerini, çekilmiş, kabak çekirdeği ile süsledim. (yeşiller kabak çekirdeği, şart değil evde o vardı onunla süsledim)
Klasik ayva tatlısı tarifi değil ama çok hafif, çok lezzetli ve sağlıklı oldu bence.


Mutlu haftalar

Emel








 

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder