Cuma, Temmuz 26, 2019

PİTA EKMEĞİ


















Ekmek bizim evin baş tacı.
Ekşi mayalı, tam buğday unundan yapılmış -Ata tohumu-, katkısız olarak aldığımız için (genellikle @ipekhanımınçifliği) çok doyurucu ve sağlıklı olduğunu biliyoruz. Sanılanın aksine, hastalık yapıcı, şişirici, kilo yapıcı olarak ta görmüyoruz. 
Kahvaltı dışında tüketmiyoruz -tercih olarak- ve ekmeksiz bir "sabah kahvaltısı" düşünemiyorum.  Dün akşam yemek yerine kahvaltı etmeye karar verdiğimiz de, evdeki tam buğday unu, arpa unu ve yulaf unu karşımından (ipekhanımdan almıştım) Pita ekmeği yaptım. Tarif: @masmavi3_mutfakta'ya ait. -O normal beyaz un kullanmış.-
Tariflerini son derece güzel videolarla anlatıyor ve bire bir uyguladığınızda harika sonuçlar alıyorsunuz.

Pratik olması ve çabuk pişmesi nedeni ile de bence bir çok kez yapmaya değecek, lezzetli bir ekmek.
Size de Afiyetle,
Sevgiyle

emel

PİTA EKMEĞİ
(@masmavi3_mutfakta)
1 su bardağı ılık süt
1/2 su bardağı ılık su
1/2 su bardağı yoğurt
2 yemek kaşığı zeytinyağ
1 yemek kaşığı şeker
1.5 tatlı kaşığı tuz
1 paket yaş maya
Tüm malzemeyi, maya eriyinceye kadar iyice karıştırın.
Ardından 5 su bardağı kadar un-ölçülü koyun (ben karışık un kullandığım için 6.5 bardak kadar aldı)
Hamur, hafif ele yapışacak kıvamda oluyor ve 5 dakika kadar yoğurmak gerekiyor.
Yoğurduğunuz hamuru, eğer ortam ılık ise 35 dakika, soğuk ise 1 saat kadar dinlendirin.
Bir saatin sonunda, mayalanan hamurdan, ufak mandalina büyüklüğünde parçalar koparın ve merdane ile kahve fincanı tabağı boyutunda unlayarak açın.
Yağlı kağıt serili fırın tepsisine dizip, 9-10 dakika 240 derece fırında pişirin. (masmavi 3 mutfakta 250 derecede pişiriyor, benim fırınıma o ısı çok fazla geldi. Siz de fırın ayarınızı gözleyerek yapın.)
Youtube kanalından "masmavi3_mutfakta Pita ekmeği "yazıp izleyebilirsiniz, ya da aşağıdaki linki tıklayın.









6 yorum:

  1. Tüyolar için teşekkürler. Evde pita ekmeği fikrine bayıldım.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. bir kez daha denemiştim -başka tarifi- ama istediğim gibi olmamıştı. Faydalı olursa ne mutlu.

      Sil
  2. Afiyet olsun ! Ekmeği kahvaltı sofrasından kaldırmak bizim geleneklerimize ters . Yiyelim tabii ama kararında yiyelim değil mi?

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. zaten normal şartlarda, gerçek undan yapılan ekmekten fazla yenmiyor bence. Bir dilim tıkıyor, tok tutuyor. O içi bembeyaz fırın ekmekleri kof. Ye ye doymuyor insan Nilgüncüm benim.

      Sil