Pazar, Ağustos 20, 2017

İncirli muhallebi _Pastel renkler eşliğinde


















Restorant menüsü gibi.
"Fesleğen yatağında aldente spagetti"der gibi. Ama değil:)
Has ve öz incir muhallebisi. 1947 den beri:)
Nasıl yaptın diye sormayın, vallahi uydurma.
"İncir uyutması" diye geçiyor reçetelerde ama benim ki tam o değil. Bildiğin muhallebi, ama kremalı ama kuru incirli, ama çok lezzetli.
Okuduğum tarifler uzun, sıktı beni. Uğraşamam dedim, aman dedim, yap muhallebiyi at içine incirleri dedim.
iyi ki demişim:)
150-200 gram kadar kuru inciri tencerede haşladım blendırdan geçirdim. Nişasta 1 kaşık (hepsi tepeleme yemek kaşığı), un 1 kaşık, şeker 3-4 kaşık, yarım kilo süt ve bir paket krema ile muhallebiyi yaptım.
Blendırdan geçirdiğim incirleri içine katıp, bardaklara doldurdum. Kıvamı koyu gelirse süt ile inceltebilirsiniz, incelttim.
Tarçın yakışıyor, karanfil yakışıyor, ceviz aman aman:)
Ben şeftali ile bile yedim, o derece.

Hafif, serin, hani böyle damakta iz bırakan. 
Bir de tazesi daha gelemedi İstanbul' a bu sene:( hani var da, öyle alınacak gibi değil. Minik, olmamış.

İncir severler kulübü as başkanı
Emel

Mutlu haftalar











6 yorum:

  1. ne yaparsan güzel oluyor, cesur davranıp, katıp karıştırdığından dolayı... her detaya tek tek tek bakıp mutlandım.

    YanıtlaSil
  2. Bazen gözü kara olmak iyidir.Çok güzel görünüyor. Afiyet olsun

    YanıtlaSil
  3. Ah Emel yollayalım sana Urla'dan bahçeden bizim bardacık yemişlerden :))

    YanıtlaSil
  4. Yemek işi kimya işi Emel'im , ben lisede kimyadan zar zor geçmiştim zaten ...
    Eline sağlık , " uydurmasyon da olsa her yaptığı lezzetli olanlar asbaşkanı"

    YanıtlaSil
  5. Elinize sağlık. Çok güzel görünüyor. Farklı olmuş. Değişik lezzetler arada iyi oluyor. Denenebilir... Sevgiler....

    YanıtlaSil
  6. hoşuma gitti, dibim düştü ve hatta dahi bayıldım :-)

    Sevgiler Emel

    YanıtlaSil