Cumartesi, Haziran 24, 2017

Hazır Baklava Yufkasından Baklava | Mutlu Bayramlar













Bu bayram için, iki farklı tatlı yaptım. Gül tatlısını daha önceden yazmıştım. burada
Hazır yufkadan baklavayı ise ilk kez denedim.
Hep "vaktim olursa mutlaka yapacağım" dediğim tatlılardan biri baklava. Kendim açacağım dediğim ama henüz o kadar vakit bulamadığım.
Bu sefer hazır yufkadan denemeyi tercih ettim. Elde açılmışın yeri başkadır muhakkak ama bu da hiç fena olmadı. Hatta çok güzel oldu.

Bayramın 1.günü Yalova'da kalabalık olacağız. Bu nedenle anca yetecek.

Vesile ile Ramazan Bayramanızı en içten dileklerimle kutlar, sağlıklı, huzurlu ve neşeli güzel bir bayram geçirmenizi dilerim.

Aman yollara ve trafiğe de dikkat.

Emel

Hazır Baklava Yufkasından Baklava

Püf nokta: Baklavanızın hamur olmaması için, tatlının soğuk şerbetin ılık olması gerekiyor. Sıcak şerbet, sıcak tatlıda hamur oluyor. Özellikle baklava gibi tatlılar, sıcak şerbeti kaldıramıyor. Gevrek ve çıtır çıtır olması için bu ayrıntıya dikkat.

Önce şerbetini hazırlayın. 
3 su bardağı şeker
3 su bardağı su
1-2 damla limonun suyunu kaynatın ve kenarda soğumaya bırakın.

1 paket baklavalık yufka,
200-250 gr. tereyağ eritilmiş ve oda sıcaklığında beklemiş,
250 gram ince kıyılmış ceviz

Tepsinizi tereyağ ile yağlayın. Baklava yufkalarınızı her birinin üzerine tereyağ sürerek tepsiye dizin.  (Yufkaları tepsinizin şekline göre ayarlayabilirsiniz, yapraklar büyük geldiyse kenarlarından tepsinizin boyutunda bıçakla kesebilirsiniz.)
Tepsinin yarısına geldiğinizde, kıyılmış cevizi eşit olarak yufkanın üzerine serin.
Sonra sırayla yaprakları yine dizin. Aralarına tereyağ sürmeyi ihmal etmeyin.
En üst katı kapattığınızda, yufkayı istediğiniz gibi dilimleyin. (ben kare tercih ettim)
Kalan tereyağını da üzerine sürdükten sonra, 180 derecede 30-35 dakika pişirin.
Fırından çıkardığınız üzeri kızarmış baklavanızı 15-20 dakika dinlendirin.
Ilınmış şerbeti eşit olarak üzerine dökün. 
Dilerseniz toz şam fıstıkla süsleyin.










5 yorum:

  1. Çok güzel görünüyor. Ellerinize sağlık. Sevdiklerinizle birlikte hayırlı bayramlar diliyorum.

    YanıtlaSil
  2. Nefis gözüküyor, ellerinize sağlık. Mutlu bayramlar!

    YanıtlaSil
  3. harıka görünüyor. misss tatlı tatlı yrnilip, tatlı tatlı sohbetler olsun.

    YanıtlaSil
  4. Elinize, emeğinize sağlık... Mutlu bayramlar... Sevgiler...

    YanıtlaSil