Pazar, Mart 26, 2017

Baharla renklen & Hibiskuslu Ayva Tatlısı
















Siz ayva tatlısını nasıl yapıyorsunuz? Şu kırmızı rengini veren şekeri mesela kullanıyor musunuz? Lohusa şekeri mi deniyor ona?
Ben hiç kullanmadım. Ayva çekirdeğinin ve kabuğunun da o kadar kırmızı renk verdiğine de hiç tanık olmadım. Kıpkırmızı bir ayva tatlısını önünüze koyup, "vallahi sadece içine kabuk ve çekirdeğini koydum" diyenlere de bence inanmayın. Ya da benim şimdiye kadar yaptığım ayvaların çekirdek ve kabuklarında renk sorunu var. Hiç o kadar kırmızı bir renk elde edemedim.
Bir ayva 4-5 saat kaynarsa bence pelte gibi bir şey olur. Dağılır. Hani reçetelerde kırmızı rengi alması için 4-5 saat kısık ateşte pişirin diyorlar ya, yok o da olmaz. Marmelat olur olursa.
Ben ne yaptım söyliyim.
Hibiskus yapraklarını, (2 yemek kaşığı) 2 yemek kaşığı şeker ve 1/2 su bardağı su ile reçel kıvamına gelene kadar 15-20 dakika pişirdim.
Ayvaları soyup, içini oyarak fırın tepsisine, ortalarına da çay kaşığının ucu ile tereyağ koydum. Her yarım ayvanın ortasına 2 yemek kaşığı şeker ilave ettim. Karanfil ve tarçın çubuğu koydum. 1 elma ve yarım ayvayı rendeledim. Hafif şeker  ve tarçınla harmanladım. Harcı ayvaların ortasına koydum. Fırın tepsisine de 1/2 çay bardağı su koyup 190 derecede 20-25 dakika (daha da yumuşak severseniz 30-35 dakika) pişirdim.
Fırından çıkardığım ayvaların üzerine hazırladığım hibiskus sosundan döktüm.
Valla, on numara beş yıldız.
ha, çok kırmızı mı değil, ama çok değişik çok lezzetli bir tatlı oldu.
Bu arada mimozalar açtı. Dallarda, beyaz, pembe bahar çiçekleri.
Evlerde ve içimizde bir hareketlenme, bir bahar sevinci.

Hafif ve Bahar kokulu evler zamanı.

Mutlu haftalar

Emel





17 yorum:

  1. Hani sen her bahar evin içine bir bahardali getirip fotografliyorsun ya, içime ukte oluyor, ah Emel bır dal gönderebilsem diye. Meyveden yapılan tatlıları severim. Ellerine saglik

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. her bahar o dallar beni benden alıyor ayşencim, sağol aklına getirdiğin için, teşekkür ederim.

      Sil
  2. Ayva tatlısı bizim evde de çok sevilir. Ben de benzer şekilde yapıyorum ancak üzene döktüğünüz sosu da denemek gerek. Ellerinize sağlık:)

    YanıtlaSil
  3. Bende lohusa şekerini kullanıyordum. Hibiskusu sizden öğrendim, ilk fırsatta deneyeceğim Emel ablacım. Çok sevgilerimle

    YanıtlaSil
  4. Emeğinize sağlık. Çok güzel görünüyor... Sevgiler...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. çok teşekkür füsuncum, güzel stressiz bir hafta diliyorum sana:)

      Sil
  5. Çok lezzetli görünüyor Emel Hanım.Hibiskus'u hiç denememiştim. Ben de o kırmızı rengi kabuk ve çekirdeklerden hiç alamadığımdan vişne- vişne likörü elimde yoksa pancardan veriyorum.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. bi deneyin bakalım, renk vermek istediğiniz herşey de de kullanabilirsiniz. Puding mesela...

      Sil
  6. Emel o bahar kokulu kareler nasıl içimi açtı ve şu karanlık ve yağmurlu havada nasıl iyi geldi bilemezsin🙏
    Mutlu haftalar diledim en içten.

    YanıtlaSil
  7. Eline sağlık Emel. Ayva güzel şey :) geçen pazarda görünce ilk senin hoşafın düştü aklıma. Bir şey katmayınca hiç öyle kıpkırmızı olmuyor dediğin sadece tatlısı için mi geçerli? Reçel saylanmaz mı? :) Çünkü annemin reçeli kıpkırmızı oluyor gerçekten, hem çekirdek etkisi hem şeker oranıyla ve ağır pişmesiyle ilgili galiba. Ama tatlısı o kadar uzun süre pişmez, erir gider yine reçel elde ederiz tabii :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. reçeli uzun süre kaynadığı için renk sorunu olmaz bence de monicacım. Aman varsın tatlısı da renksiz olsun yani, taktığım şeye bak:)

      Sil
  8. Mutlu renkli sevgi dolu haftalar sana da Emel
    Çiçeklerin en güzelleri ve tatlıların da en sevilenleri yer almış bu sefer sayfanda

    Güzellikler daim olsun

    Sevgiler

    YanıtlaSil
  9. Ayva tatlısına kırmızılığı tabiki de loğusa şerbeti yaparken kullandığımız şeker ile elde ediliyor. Sadece görsel amaçlı. Kimisi kırmızı olsun istiyor kimisi de doğal renginde. Tadını etkilemiyor sanırım. Hiç bir zaman çok kaynamatma yada ayvanın kabuğu ayvanın çekirdeği o kırmızılığı veremez.
    Sevgiler
    Ebru

    YanıtlaSil