Pazar, Nisan 17, 2016

BOTANİK EV DİYESİM VAR






















Bloğun adını "botanik ev" yapsam yeri.
Yakında, sağımızdan solumuzdan dallar çıkacak evin içindeki yeşilliklerden:)
Dışarısı yeşerdi ya, ev de ona ayak uydurmaya çalışıyor, kışın karını soğunu geride burakıp, tazelenmek, yeşermek, yenilenmek istiyor.
Yani bence:)
Bu sene dekorasyonda, eskilerde çok kullanılan makremelere çok sık rastlayacağız. 
Her yerden yeşil sarmaşıklar, aşk merdivenleri sallanacak görünen o.
Ben makrememi kendim yaptım. Dışarıda satılanlar gereksiz pahalı. Çok basit ve kısa sürede bir sürü modelde makreme yapabilirsiniz. 10 metre ipe, bir buçuk lira verdim mesela.
Pintereste makreme yapımlarına göz gezdirin. Envayi çeşit model var.
Birini seçip, rahatlıkla ve keyifle örün.
Evininiz şenlensin, ruhunuz dinlensin.
 Ufacık değişiklikler, odalarda, evlerde inanılmaz etkiler yaratıyor. 
Perde bağlamak için aldığım topuzda, yapı marketlerde sudan ucuz.
Perdenin havasını bir anda değiştirdi. 
Çok masraf yapmadan, minik değişikliklerle bahara merhaba diyin, rejimi boşverin, pankek yiyin, irmik helvası yiyin, haftasonları uzun uzun kahvaltılar edin ailece:)
Hayat kısa nasılsa biliyoruz,
Kahvaltılar ve verdiği mutluluklar uzun olsun bari:)

Mutlu haftalar.

Emel




14 yorum:

  1. her pazartesi buraya bakmazsam icim rahat etmiyor... senin evin fotograflarina bakinca neler yapilabilecegini görüyorum ama aklimin kenarina yaziyorum canim... tadilatimiz bitsin diye bekliyorum...
    yesillikler icinde benim de icim acildi, ellerine saglik... makrameyi okuldan beri yapmadim, iyi fikir...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Nilücüm, haftada bir e düşürdüm blog olayını:) sağol eksik olma, iyi ki varsın. Bende ortaokulda falandım ilk yaptığımda, şu ara çok gündemde. İkea yapmış ama pahalı satıyor. Sende yap, başlayınca, hatırlıyor insan.

      Sil
  2. Emelcim sen ve senin güzel evinle şu ruha dokunan yazılarının hastasıyım. Bana çok iyi geliyor ve yine çok iyi geldi. Gerçekten hayat kısa değerli olan her şeyin kıymetini bilmek lazım. İyi ki varsın. Kocaman sevgiler.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. çok teşekkür ederim, sizlerde iyi ki varsınız. Güzel gören, iyi bakan gözlere çok ihtiyacımız var.

      Sil
  3. Emel ablacım yine içi ısıttın , şenlendirdin .Bu yaşattığın güzel duygular için çok teşekkür ederim. Makrame harika olmuş, malzemelerini nereden bulabilirim ablacım? Çok sevgiler ve selamlarımla,
    Feride

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Feridecim, nalbur olur, iğne-iplik satan, yün satan yerler olur. Bir çok yerde bulabilirsin. Ben nalburdan aldım mesela:)

      Sil
  4. Pankek!İrmik helvası!
    İrmiği yağsız sade olarak kavurup daha sonra içine malzemeleri koyarak daha kısa sürede irmik helvası yapmayı sayende paylaştığın tarifte öğrenmiştim. Meğerse irmiği yağ ile kavurmak irmiğin kavrulma süresini uzatıyormuş. Artık kısa sürede irmiği sade kavurarak irmik helvası aynı şekilde de unu tek başına kavurarak un helvasını kısa sürede yapabiliyorum. Bu püf noktasını kimseden duymamıştım. tekrar teşekkürler
    ozumebruli

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. aa özlem evet, irmik kendi halinde kavrulunca daha hafif ve lezzetli oluyor. Denediğine çok sevindim. Kayınvalidemin tarifidir. Eski kız-sanat mezunu:)

      Sil
  5. harikasın sen, botanik ev olsun çok yakışır buraya:)
    makreme ortaokul yıllarında ev ekonomisi diye bir dersimiz vardı o derste yapmıştım, çok zevkli ve gerçekten basitti öyle hatırlıyorum.. bak aklıma soktun:)
    sevgiler yolladım canım.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. aaa evet ev ekonomisi. Ne güzel bir dersti Allahım. Niye yok şimdi böyle harika, hayata dair dersler. Sağol iyi ki hatırlattın sebuşum.

      Sil
  6. Yeşillensin varsın, hatta evden taşıp dünyayı sarsın. Pankekler oglumla geçirdiğim zamanları hatırlattı. Kolombiya dayken sık sık yapardı. Huzur dolsun evine.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Sana baktıkça, kendimi görüyorum ben zaten. Hayalini kur demiştin ne olursa. Senden çok şey kalıyor bana. İyi ki varsın.

      Sil
  7. ayoool iyisin de miii nerdesiin evi de kendi de zarif zevkli hanııım :))

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. burdayım, yani arada:))
      güldüm sana yine, keyif veriyorsun, daha sık okumalıyım belli ki!
      Bu aralar hiç giremedim ki bloglara. Sende hep aklımda olanlardansın.

      Sil