Pazar, Ocak 10, 2016

KONU HAVUÇLU KEK İSE
















Konumuz Havuçlu kek ise, "şimdi bahsettiklerin ne alakasız" diyebilir siniz tabi de, önce bir derin nefes alıp konuya giriş yapmam gerek aslında.
Çok sıkıldım, "her şeyin gözünü çıkarmamızdan" ben.
Aslında bazen "hallice polyanna" halimle, "aman onlarda bir renk, öyle kabul et", desemde ruhumun derin sularından, derin bir "of off" sesi gelmiyor değil!
Bir dönem, "green gate" ürünleri gelmişti, tepe home hala satıyor mu bilmiyorum, çok beğenmeme rağmen her yerde, herkeste, her evde zilyon tane ürününü gördükçe artık baktıkça gözlerimi kaçırmaya başladığım bir dönem olmuştu. Neyse ki artık devri bitti herhalde, kuşlu, çiçekli, böcekli tabak-çanaklarını kimse gözümüze-gözümüze sokmuyor bir süredir.
Şimdi ki dönem H&M home ürünleri.
İnstagramda bakıyorum da, yerli dekorasyon fotoğrafı koyanların evleri sanki H&M home mağazası gibi. 
Allahım o ne kalabalık evler!
O ne kalabalık masalar!
O ne yorucu bir araya zorla getirilmiş, parayı basıp alınmış eşyalar, objeler.
Her ürünü almış, her ürünü bir yere asmış, sarmış sarmalamış.
Yemin ederim, gına geldi.
Artık bakmıyorum, bakamıyorum.
Ya da bir firmanın anlaşmış ürünlerinin reklamını yapıyor, bedava bal sirkeden tatlı diyerek sanırım, bilmem ne home perdeleri ile evim daha bir güzel, bilmem ne porselen ile bu masada yemek yemek bir harika gibi fotograflarıda değişik açılardan çekip çekip koymuyorlar mı?
Her şeyin gözünü çıkarmakta üzerimize yok.
Yabancı bloggerlara bir bakın. 
Onlarda neredeyse her sokakta bir H&M, bir green gate var ama evleri nasıl içimizi açıyor, baymıyor, üzerimize üzerimize gelmiyor, yapmacık durmuyor.
Bu nedenle instagram da çok severek takip ettiğim bir kaç yerli dekorasyon bloggerı üyeliğini kapattı, gitti ya da artık paylaşım yapmıyor, -evde havuçlu kek yapıyor, işine gücüne bakıyor benim gibi:)-
Baymadan kaçayım:)
Konu derin,  arı kovanı dolu, yarın pazartesi.
Çok karıştırmadan, kek karıştımak en iyisi.

Sevgiler

Emel

Kek için:
3 yumurta
1 su bardağı şeker
2-2.5 su bardağı kek un (dikkatli ekleyin, hamurunuz akışkan olmalı)
1/2 çay kaşığı karbonat
1 paket vanilya
1 yemek kaşığı margarin
1/2 çay bardağından biraz az sıvıyağ
1 yemek kaşığı yoğurt
1 küçük çay bardağı süt
1/2 su bardağı önceden fırınlanmış ceviz
1 yemek kaşığı hindistan cevizi
1 havuç -rendelenmiş-
2 yemek kaşığı tarçın
üzeri için pudra şekeri

Önce yumurta ve şekeri köpük haline gelinceye kadar çırpın. Diğer malzemeleri ekleyin. 180 derecede 40-45 dakika pişirin.
(Normal un kullanacaksanız, kabartma tozu ilave etmeyi unutmayın. Kek unların içinde kabartma tozu bulunuyor.)









24 yorum:

  1. Blogunuzu severek takip ediyorum, ama itiraf etmek gerekirse düzenli olarak kontrol edemiyorum bazı blogların yaptığı gibi sizden de e-mail ile yeni paylaşım yaptığınız bilgisini alabilme şansımız var mı acaba?

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Teşekkür ederim Hakan bey, e-posta ile takip et butonunu ekledim.

      Sil
  2. Kesinlikle aynı dusunceleri paylaşıyorum her ev birbirinin aynı eşya yığınları ile dolu bir tüketim çılgınlığı almış gidiyor. Nereye kadar bu evlerin dolaplarında hala yer varmı yoksa sürekli yenileri alınıp eskiler atılıyormu. Biz bu kadar zengin bir ülke değiliz kanımca... Sevgi ile sadece üreterek paylaşmaya devam...

    YanıtlaSil
  3. Emel iyi ki var dediklerimdensin hem blog hem ig galerinle. İnstagram kocişkolarla, prenseslerle, pembe evleriyle, çok zeki yumurcaklarıyla beni çoktan aştı. English Home'un önünden transit geçiyorum H&M iyiki yaşadığım şehirde yok diyecek hâle geldim. Ama lütfen sen baymaya devam et:)Less is more..Ah bide zorlama kombinlerle bedavaya yollanan hediyeleri çaktırmadan pazarlamasalar bunlara alet olmasalar

    YanıtlaSil
  4. Sondan başlayayım, Sakın sen "bir kaç yerli dekorasyon blogger'ı" gibi yapma:) Bunu dedikten sonra, aslında ben de o bahsettiğin Polyanna iyimserliğini sürdürmekte zorlanıyorum bazen. Belki de kalıcı olanın arkasında mutlaka sağlam bir felsefesi olduğunu bildiğimiz için biz yine de güzelliklere inanmayı ve onlara odaklanmayı sürdürmeliyiz:)

    YanıtlaSil
  5. Emelim iki gözüm, Biliyormusun bahsi geçen mağazaları tanimamanin bahtiyarligi içindeyim. Küçük yerde yaşamanın şansı. Bahsi geçen mevxulardan bende muzdarip durumdayım. Kendi ürettiği eşyayı paylasanlar ne kadar azaldı. Annemin örtüleri ve rağbet görmeyen es dost eşyaları hatta bazen sokağa atılmış birkaç parçayı gönlüme göre düzenleyip, yenileyip mutlu mesut yasayanlardan olmaktan çok mesudum. Havuçlu keki Alp kuzusu yesin. Tarçın kokusu evinize neşe versin. Uzak diyarlardan kucak dolusu sevgiler.

    YanıtlaSil
  6. Benimde derdim; onlara göre pembe-mintleştiremedikleri evim. Yatak odamın siyahlığından, ünitemin gereksizliğinden, duvarımın kötülüğünden tutta banyomun yenileyemediğim kısmının kötülüğüne kadar; her şey millete dert oldu.
    Bazen gerçekten kapatmayı düşünmüyor değilim. Her şeyi ile aynı olan evlerden bende çok sıkıldım ablacım.
    Herkes içindekini çıkarsa böyle olmayacak sanki...
    Ancak çok çabuk etkilenip, aynı oluyoruz. Halbuki etkilenip, kendine düşeni alsan her şey çok daha iyi olacak.

    Sen yine de kendini eksik etme oradan-buradan. Öptüm kocaman!

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ersin sende gidersen kim kalacak. Keyifle, hayranlıkla izlemekteyim. IIyi varsın dediklerimdensin.

      Sil
  7. Söylediklerinin altına imzamı atarım. Maalesef sadeliğin "fakirlik", kendi işini yapmanın "amelelik" sayıldığı, gösterişe ve şaşaaya düşkün bir kültürden geliyoruz. Üzerine kişisel komplekslerimiz de eklenince durum budur. Ama yine de kendini geliştirmeye açık, özgün olma cesareti gösteren insanlar hemen aradan sıyrılıyor, sizin gibi. Ben de kendi yazdığım alanda farklı nedenlerle bunalıp, bırakayım dediğim oluyor ama beni okuyanlara haksızlık olur diye düşünüyorum. Umarım siz de daha uzun yıllar buralarda olursunuz. Sevgiler...

    YanıtlaSil
  8. Emel hatırlar mısın iki yıl kadar önce bir terek almıştım mutfağa bir heves şimdi o kadar çok gördüm ki neden aldım diyorum.Hayır terek alınabilir de içi de mi aynı tabak çanakla doldurulur arkadaş,altına astıkların bile mi bir örnek olur bilmiyorum.H&M desen geldiğine çok sevinenlerdim ama şimdi girince içine neye elimi uzatsam geri çekiyorum.Kendime aldığımdan çok milletin aldığını görüyorum.Kullanmadan soğuyorum inan.Evler aynı,eşyalar aynı,sözler aynı,hayatlar hayaller aynı onlarda ama boşver.Sen ne olur kaybolma bir yere.Benim iyi ki var dediklerimdensin sen Emelim.

    YanıtlaSil
  9. Bu yayını seni takip eden pek çoğumuz adına yapmış olduğunu varsayıyor,"hay ağzına sağlık" ! diyorum!
    Her işin cıcığını çıkarmakta ustalaşmış, evini kullanım alışkanlığına göre değil de alacağı "like" ye göre şekillendiren kocişinin kıymetlileri baydı çoktaaan !
    Gel de Ersin'e katılma şimdi .
    Sana ne kardeşim benim seçimlerimden ?
    Neyse...
    Ben gideyim bir havuçlu kek çırpayım şimdi !

    YanıtlaSil
  10. Ah Emelcim, ilham alıp ilham vermek bunu yaparken de kendin olabilmek, kendin kalabilmek ne değerlidir. Sadelik, az almak, az tüketmek, sadece fikir de olsa üretmek ve bunun verdiği mütevazı mutluluklar ve doygunluğun hazzı... Parayla, şaşaayla, imrenmeyle değil, hayat gibi akıp giderek sakince ve kendi yolunda... Daha bir sürü sözüm var benim de bunlar üstüne, giderek beni boğan ve hayret ettiren bu aymazlıklarla ilgili. Ama sen hepsini kendi dilinde ve güzel paylaşımınla anlattın, eksik olma. Elinde havuçlu kekinle çok güzelsin bu arada. Doyamadım bakmaya.

    YanıtlaSil
  11. Havuçlu kekin kokusu getirdi beni buraya merhaba :)) Cummings'in sözü ne güzeldir :seni diğerIerinden farksız yapmaya tüm gücüyIe gece gündüz çaIışan bir dünyada, kendin oIarak kaIabiImek, dünyanın en zor savaşını vermek demektir.bu savaş başIadı mı, artık hiç bitmez.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Bu sözün üstünde ne denir. Başucu ve yol gösterici cumlerlerden ilk sıradadır.

      Sil
  12. Birilerine benzemeden, taklit etmeden, kendi zevklerinden vazgeçmeden kalabilmek bu kadar zor olmamalı! Birileri varsın koyu renk desin, birileri varsın çok klasik desin, birileri kalksın tuhaf desin, birileri kalksın çok zevksiz desin..Ne olur ki!kaç kişi başardı kendi olmayı, kendi zevklerinin, beğenilerinin peşinden gitmeyi? Bu konuda daha çok yazarım ama buradan fazla uzatmayayım.Sen beni anlıyorsun, biliyorum.. ve seni seviyor ve öpüyorum!

    YanıtlaSil
  13. konu derin girersem çıkamam girmiciim:)
    o ikea basit mutfak bezleri var ya emel, yıllaaar önce ananemin evinde vardı. dayım almanyadan getirirdi. hayatımda beni bu kadar mutlu eden bu kadar basit çok şey var ama bu en kıymetlilerinden. Ben de aldım eve bir dizi. Ne ananemi hatırlatıyor hep. Seninkiler gibi kar beyaz kalamıyor ama mutlu ediyor işte.
    Bir de uzun zamandır senin tariflerinden yapmamıştım. yarın bu keki yapıcam. Teşekkürler şimdiden <3

    YanıtlaSil
  14. Havuçlu keki çok severim, sizinki farklı bir tarıf denemeye değer kesinlikle. :)
    Çok güzel bir konuya değinmişsiniz teprikler;
    Dekorasyon çılgınlı ülkemizde hastalık derecesini almış durumda ne yazıkki. Moda diye basıyorlar paraları alıyorlar ıvır zıvır bir dolu şeyi :( . Ülkemizde marka ve yabancı tutukunluğu olduğu sürece bu devam eder gider.Maksat havalı olsun fakat ziyan edilen para ve vakitler işte... O sarfiyatla dünyada kaç aç insanın doymasına sebep olunur... Selamlar.

    YanıtlaSil
  15. Ben sizin paylaşımlarınıza bayılıyorum. Herkesten farklı... Çoğu kişi de aynı ürünleri görmekten sıkıldım bu fotoğrafı görmüşmüydüm diye düşünmeden edemiyorum. Siz ve sizin gibi gerçek kişilerin de bu yapaylıktan kaçtığını gördükçe üzülüyorum. İnadına kalın lütfen.

    YanıtlaSil
  16. Reklam yaptığı farkedilmiyor sanmalarına da sinir oluyorum, ama gerçekten de bazı takipçiler reklam olduğunun farkında değil, hatta bu kadar eşyayı evde nerede saklıyorsun diyen bile var :)

    YanıtlaSil
  17. Bir nefes var blogunda sakın sen de kapatıp gitme olur mu ...
    Savascaglar

    YanıtlaSil
  18. Herkeste gördüğünü alma, aldığı her şeyi gösterme çabasından bu biraz da. Ben öyle fotoğraflar görünce her şeyi bir kareye sığdırmaya çalışmış diye düşünüp gülüyorum. Zevkten uzak, kalabalık ve gösteriş dolu kareler.
    Sade olabilmeyi, yaşanmışlığı göstermeyi bilen ellerden çıkan kareler ise farklı.
    İlk kez girdim bloğunuza ve zevkiniz ve sadeliğiniz çok hoşuma gitti.
    Emeklerinize sağlık.

    YanıtlaSil
  19. Seni bu ayki Evim dergisinde bit pazarından bahsederken gördüm :) Pek sevdim, pek sevindim, yine yaz orda e mi?
    O ig'deki pembeler-green gate'ler topuna girmeyeceğim ama şu kadarını diyim, bıkıp gitmek yok, bıkıp takibi bırakmak var, başka başka keşifler var ama gitmek yok, lütfen yani ;)
    Ne hoş olmuş fotoğraflar yine sevgili hemşehrim, azcık da gül cemalini göreydik iyiydi ama bu kadarı bile çok güzel :)
    Afiyetler olsun, ben de yapıcam hafta sonu senin kekten çocuklara, sağol :)

    YanıtlaSil
  20. Yummy cake
    nice striped top!

    http://beautyfollower.blogspot.gr/

    YanıtlaSil
  21. Kek tarifiniz soyle kosede dursun kulla ilmak uzere ben yazdiklariniza aynen katiliyorum demek isterim. Artik insanlar birseyleri hep birileri icin yapiyor bu yuzden yaptiklari seyler hicbirzaman tam keyif vermiyor ruhlarini doyurmuyor.cunku hep baskasi gorsun baskasi baksin duysun begensin ovsun baskasi baskasi baskasi derken.. sonuc husran.. tamamen gosteris amacli yapilan sunular yapmacik hale geliyor ve ogg dedirtiyor. Ne yapiyoran once kendin icin yapicaksin baskasini dusunerek yasamak korkutucu.. sevgilerimle

    YanıtlaSil