Pazar, Ocak 17, 2016

KIŞ DAHA YENİ BAŞLIYOR!




















Yeni yıl girdi, kış çoktan başladı ama bizim evde bu kış, hep bir yeni yıl havası, hep bir sıcak köşe yaratma çabası.
Ara sıra kırmızılarla karşılaşırsanız, şaşırmayın.
Kekte, çörekte bile favori rengim kırmızı bu sene, o derece:)

Vişneli kek
2 yumurta
1 su bardağı pudra şekeri
1.5 su bardağı un
Türk kahvesi fincanı ile (tam doldurmayın) sıvı yağ
1 çay kaşığı kadar yumuşak margarin
1 tatlı kaşığı yoğurt
kabartma tozu
vanilya
1 yemek kaşığı hindistan cevizi
1 avuç dondurulmuş vişne

Yumurta ve pudra şekerini krema kıvamına gelinceye kadar mikserle karıştırın. Vişne hariç, diğer malzemleri ilave edin. (Homojen bir hamur elde edeceksiniz)
17 cm çapında, minik fırın kabınızın içine yağlı kağıt serin. Hamuru içine boşaltın. Vişneleri gelişi güzel yerleştirin.
175 derecede 35-40 dakika pişirin. 
(Kürdan testi ile pişip pişmediğini kontrol edersiniz)






22 yorum:

  1. gülümsetecek sıcaklıkla karşılaştım:))
    sevgiler

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. ve okuduğun kitabı merak ettim:)

      Sil
    2. Havvacım, kuantum iyileşme, şanal günseli'nin. İlgini çeken bir konuysa bu kitabu oku ne olur! Bütün hastalıkların psikolojik köklerini açıklıyor. Benim işitme kaybımın nedeni mesela. Çok ilginç.
      Migren, memede kitle, kabızlık, alzheimer ve daha bir sürü hastalığın hangi psikolojik travma ile hasıl olduğu.
      Nasıl çözüleceği ise biraz meşakatli ama imkansız değil.

      Sil
  2. Ben bu keki bu hafta denerim :) Karın başladığı bu saatlerde içimi sıcacık yaptı bu fotoğraflar. Ellerine, gözlerine sağlık :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. çok da çabuk bir kek, şipşak keki denebilir, Nilgüncüm:) çok teşekkür ederim.

      Sil
  3. Senin gözünden bayılıyorum detaylara, o vişneli kekin akmış vişnesini görünce bi durdum gülümsedim hayat öyle küçük detaylarda güzel ki..
    Seviyorum seni!

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. ah o minik detaylar:) aslında minik gibi görünen, buz dağının altındaki kütleler. Keşke herkesin görmesi mümkün olsa. Çok teşekkür ederim Zeynepcim, Sağol.

      Sil
  4. Emel ışık mı sihirli, senin ellerin mi? Ne güzel bır ışık, ne mucizevi bır sonuç. Keki afiyetle yesin, Alp kuzusu.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ayşencim oturduğum yerden fırlatan ışıklar onlar. Senin görmende aynı ışık yolunda olduğumuzdan:)
      Çok teşekkür ederim.

      Sil
  5. Ve... Emel'in eli .
    O kadar tatlı yani :)
    Mutlu keyifli haftalar canım 💞

    YanıtlaSil
  6. Emelciğim....Vişneli keki en kısa zamanda deneceğim. ellerinize sağlık....yolların hep ışık saçsın.sevgilerimle emel.

    YanıtlaSil
  7. Her zamanki gibi defalarca bakıyorum , harika bir bakış açın var, bayılıyorum... O yuvarlak ışık saçan objeye bayıldım, br de ben o yuvarlak küçük tatlıyı merak ettim daha önce tarifini paylaşmıydınız ablacım?

    Çok sevgiler,

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Feridecim, daha önce vermiştim tarifi: http://inspirationsathome.blogspot.com.tr/2013/04/elma-marmelatl-corek-cocuk-iste.html#more bu linkten bulabilirisin.
      sevgiler

      Sil
  8. Fotoğraflarda ki doğallığı ve sıcaklığı öylesine seviyorum ki keşke hergün bir şeyler koysa da baksam dostumun bloguna diyorum. Ama şu kek işleri beni bozar :))

    YanıtlaSil
  9. Senin bu güzel karelerinle kış öyle güzel geçiyor ki Emel insan baktıkça ısınıyor.Hele o ışık yok mu o ışık, ona bayıldım ve tabi bir de ağzımın suyunu akıtan o muhteşem keke.Ay bir de akmamış mı öyle güzel of ki ne of...

    YanıtlaSil
  10. o kek 2 yumurta ile nasıl da kabarmış öyle! Tarifi okumasam kesin içinde 5 yumurta var derim. Deneyeceğim. Sevgiler...
    Ozumebruli

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. 2 yumurta evet, sadece pudra şekeri ile iyice karışması lazım. Bir 5 dakika falan çırpmak yeterli oluyor, köpük olunca kabarması daha kolay.
      Teşekkürler

      Sil
  11. Aaaah donut güzel olmuş, memleketimde Polonya'da Şubatta onun bayramı var, o günde herkes 5-6 tane yeyor :-) fotoğraflarınız her zaman gibi harika! sevgiler

    YanıtlaSil
  12. Çok güzel fotolar Emeş'cim, mutlu haftalar:)

    YanıtlaSil
  13. Hoş bir paylaşım olmuş, fotoğraflar iç açıcı , elinize sağlık.

    YanıtlaSil