Salı, Ağustos 27, 2013


Kumaş boyama / Yıldızların altında


 Yıldız; gökyüzünde, fotoğrafta, sembol, şekil, eşya, obje vesaire-her neyse, bana farklı bir enerji, bir ilham kaynağı her zaman.
Nedenini bilmiyorum, sadece beni mutlu ediyor ona baktığımda. 
Yakınımda bir yerlerde olsun istiyorum işte.
Yılbaşını iple çekiyorum mesela. Her yere kardan çok yıldız yağacak çünkü. Geçen yıl ne kadar çok yıldız figürlü süs ve dekorasyon malzemesi çıkmıştı piyasaya şansıma.
Şimdi, dağılmadan, konuyu toparlasam ne iyi olacak. 
Neyse, durduk yere aklıma düştü, beyaz bir yastık kılıfım vardı, kumaş boyasını da almışım bir ara lazım olur diye. Gri renkte. 
Patateste, Allah sizi inandırsın! bu iş için sanki, evde bir tane kalmış:)
 Patatese yıldız şekli verme aşamasından sonra alırsın yastık kılıfını önüne. 
İnce uçlu bir fırça ile yıldızı kumaş boyası ile boyarsın, sonra ters çevirip baskı yapar gibi yapıştır-çek, al sana yıldız yağmuru altında yeni bir yastık kılıfı.
Sonra, yıka, ütüle ve bir güzel koy Alp'in odasına.
Yıldızları görerek, hatta dokunacakmış kadar yakın uyumak gibisi var mı?





15 yorum:

  1. Hayatta aklıma gelmezdi patatesle yastık kılıfına desen yapmak! Çok zekice bulduğumu söylemeliyim. Harika olmuş! :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. İpekçim, patatesin bu kadar iyi baskı malzemesi olduğunu bende tahmin etmemiştim, hemde kumaşa.
      Tereddüt ederek başladım ama sonuç gayet iyi oldu. Çok teşekkürler.

      Sil
  2. Günlerdir ayrılamadığım iki sayfa var, birisi sizinki. Nasıl tesadüf ettim, nerden geldim tam olarak haatırlayamıyorum ama geldiğime çok memnunum. Pek ferah, pek iç açıcı bir yer. Ayrıca da heveslendirici :) Güzel dokunuşlarınız çoğalsın inşallah.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Çok teşekkürler bolkepçe:) iyi ki geldin de bende seni tanıdım. Böyle güzel paylaşımlar ile çoğalacağız inşallah.

      Sil
  3. Okul hayatımızda patates baskısı yapmışlığımız var .Ama buna cesaret edip tekstile uygulamışsın çokta güzel olmuş.Oğlun güle güle kullansın ne diyeyim.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ebrucum, bende tereddüt ettim başta. O yüzden başta, bozulursa atabileceğim bir kumaş üzerine denedim. Bundan sonra değişik motifler deneyeceğim ama başka bir baskı yöntemi de araştırmam lazım. Her türlü motifi patates üzerine çizmek zor.
      Paylaşırım ilerleyen postlarda tekrar.
      Teşekkürler.

      Sil
    2. Emelciğim bu hafta sonu metro gross markete gittik.Orda tam senlik bir şey gördüm.Bir küp düşün (köpük benzeri bir maddeden) küpün her yüzünde bir figür var figürler kabartma şeklinde ve baskı yapabiliyorsun.Hatta gördüğümde sen geldin aklıma.Kırtasiyelerde de olabilir.Bir sürü çeşidi var baskılarını daha kolay yapabilirsin.

      Sil
    3. Emelciğim bu hafta sonu metro gross markete gittik.Orda tam senlik bir şey gördüm.Bir küp düşün (köpük benzeri bir maddeden) küpün her yüzünde bir figür var figürler kabartma şeklinde ve baskı yapabiliyorsun.Hatta gördüğümde sen geldin aklıma.Kırtasiyelerde de olabilir.Bir sürü çeşidi var baskılarını daha kolay yapabilirsin.

      Sil
  4. Emel'cim Cevahir alışveriş merkezini bilir misin orada Debehnhams mağazasının ev ürünleri reyonuna bir git sen, ben dün oradaydım, senin beğeniceğini düşündüğüm objeler var ;)

    YanıtlaSil
  5. Yanıtlar
    1. Ahucum, bir kaç gündür internetimde sorun var. Kusura bakma, önern için çok teşekkür, en kısa zamanda, cevahir in yolları taştan:)
      Selam, sevgi.

      Sil
  6. Merhaba,sizin siteye turuncu odanin tafsiyesi üzerine tikladim muhtis bir beyaz blog sayfasi benimde en sevdigim renklerden bir tanesi evimi beyaz yapmak istiyorum lakin sormak istiyorum bu evi bu hale nasil getirdiniz ben basaramiyorum da:)sevgiler♥

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ah! sevgili Turuncu oda, Ah! Sevgili Sibel.
      Sizi çıkardı tek tek karşıma işte...
      Beyaz renk benim de, samimiyet, sadelik ve huzur rengim Gügü. Bu nedenle evimi de elimden geldiğince beyaz ve bu rengin yakın arkadaşları ile düzenlemeye çalışıyorum. Hala düzenlemeye çalışıyorum yalnız dikkatini çekerim:)))
      Hiç bitmeyecek bir sevda gibi. Yılma bence, zaman içinde oturacaktır düzen ve renk uyumu. Pat diye olmuyor.
      Selamlar

      Sil
  7. çok güzel bir blog ellerine yüreğine sağlık

    YanıtlaSil
  8. yıldız aşkı...
    hem de gri yıldız:)))
    sırf bu nedenle geçen kış englishhome dan bir bebek battaniyesi aldım ben,
    diz şalı gibi kullanıyorum kışları...
    bu yastığa da bayıldım:)

    YanıtlaSil