Salı, Şubat 05, 2013

Çuha...


Haftasonu, hep gidilmesi gereken bir yerler, yapılması gereken başka öncelikler olduğu için ertelemek zorunda kaldığım, balkonum ve çiçeklerimi nihayet bu haftasonu bahara hazırladım.
Kurumuş, soğuktan donmuş, kasımpatıları söküp, yerine renk renk çuha çiçekleri diktim. Saksılardaki toprakları havalandırdım, kumkatı daha büyük bir saksıya aldım. 2 oda bir salon gibi gelmiştir ona. Geniş ve ferah hissetti anladım.
Delinen eldivenlerime ve tırnak içlerime dolan toprağa rağmen, keyifle, dert etmeden vakit geçirdim onlarla.
Nasıl bir huzur hissi.
Çiçeksiz bir balkon, ağaçsız bir bahçe düşünemiyorum ben. Belki de çocukluğumun kocaman, yemyeşil, bin çeşit çiçek içinde geçmesinden.
Belkide, her akşam, iş'ten yorgun gelmesine rağmen, hortumu takıp, bahçeyi sulayarak dinlenen -Melek-babamdan.
Meyve ağaçlarına, böcek dadanmasın diye, her bahar, gövdelerine kireç süren, sopa dikse yeşerten, annemden.
Yaz gecelerine kokusunu veren, akşam sefalarından.
Üzerindeki ağustos böceklerinin gürültüsüne inat, delici kokusu ile akşamı selamlayan İğde'den.
Bilmiyorum.
Çiçeksiz ev, sandalyesi olmayan masa, sürahisi olmayan bardak, ışığı yanmayan bir ev gibi benim için. 
Yarım!
Mevsimi ne olursa olsun, içinizi açacak, ruhunuzu tazelemeye yardımcı bir çiçeğiniz olsun gözünüzün önünde.
Baktıkça içinizi açan.
Açtıkça, yüzünüzü güldüren.

Renkli, sıhhatli, mutlu bir gün olsun.



2 yorum:

  1. Çok haklısın ama olmuyor işte hem ortam hem de çalışma koşulları ama senin postlarınla da huzur bulmuyorum değil :) sevgiler cnm

    YanıtlaSil
  2. emelim kendi güzel kalbi güzel yazıları güzel arkadaşım...yine çok çok güzel karler paylaşmışsın bizimle...

    mim meselesine gelince evet çok haklısın anlamamakla çünkü bilgisayar arızalıydı ıpad dan yazmıştım postu karışık karışık olmuş.şimdi bakarsan anlarsın...
    mim sevdiğin blog arkadaşlarını tanımak amaçlı sorular sadece.... sevgiler...

    YanıtlaSil