Pazartesi, Şubat 04, 2013

Çikolatalı Cheesecake



Aslında, haftasonu "Nar ekşisi" yapmıştım, onun fotoğraflarını ve "Refika Birgül'ün" tarifini -daha önce linkini vermiştim- paylaşacaktım ancak, son anda, "haftaya tatlı başlayalım, tatlı devam etsin" düşüncesi ile pazar öğleden sonra içtiğimiz çayın yanına yetiştirdiğim cheesecake tarifini paylaşmak istedim. 
O Muhteşem nar tadını, bir sonraki posta saklıyorum, şimdilik beklesin.
 
İlk cheesecake denememin üzerinden sanırım bir yıl geçti. Bir parça kırgınlığım vardı kendisine. Verilen tarife birebir uymama rağmen, kıvamı yakalayamamıştım, olmamıştı.
Altına taban olarak, tarifte yer aldığı gibi, büskividen bir taban yapmıştım ancak ne hikmetse, iç malzemesini katılaştıramamış, sıvı, akışkan bir krema elde etmiştim.  Fırına da atınca, her yerinden, krema fışkıran, dağınık, şekilsiz bir şey çıkmıştı ortaya. 

Bu sefer, tarifi değiştirdim. Aslında, tarifi kendime göre uyarladım. Sonuç olarak, ortaya, harika bir çikolata tadı ve nefis bir kek çıktı.
Alp, soğumasını beklemeden, çok sıcakken yediği için biraz "ıslak kek'e" benzetti. Mete, "çok hafif olmuş" dedi, bir dilim daha istedi.
Bakalım yarın ofis arkadaşlarım ne diyecek. Özellikle "Soner".
Çünkü, "özel istek" ondan geldi.
Mutlu, sağlıklı güzel bir hafta dilerim.

**www.cafefernando.com yemek sitesi, çikolatalı cheesecake tarifinden esinlenilmiştir.**

Malzemeler
Tabanı için
1 su bardağı un
75 gram tereyağ - oda sıcaklığında-
1/2 su bardağı esmer şeker
1 tutam tuz
1 yumurta sarısı
1 yemek kaşığı hindistan cevizi
İç Dolgu
2 yumurta+taban için kullanacağınız sarının kalan beyazı
1 su bardağı esmer şeker
80 gram bitter çikolata
1 yemek kaşığı kakao
400 gram labne peyniri (2 kutu)
2 çorba kaşığı nişasta
1 çay kaşığı vanilya
1 fiske tuz

Yapılışı
  • Un, tereyağ, hindistan cevizi, şeker ve tuzu derin bir kapta karıştırın.
  • Yumurtanın sarısını ilave ederek, karıştırmaya devam edin. -Kumlu, dağılan bir hamur elde edeceksiniz.-
  • Hamuru, kelepçeli kaba, yanlarından yükselterek, yayın. Ortasına çatalla bir kaç delik açın ve 180 derecede 20-25 dakika kadar pişirin.
  • Soğuması için bekletin.
  • Bu arada, iç dolguyu hazırlayın.
  • Derin bir kapta, labne peynirini ve şekeri iyice karıştırın. Yumurtaları ekleyin ve karıştırmaya devam edin. Tuz, vanilya ve nişastayı da ilave ederek, krema kıvamında bir karışım elde edin.
  • Çikolatayı benmari usulü eritin ve kakao ile karıştırın.
  • Karışımın içine ilave edin.
  • Hazırladığının karışımı, soğuyan kekin içine boşaltın. 
  • 170 derecede 50-55 dakika kadar daha pişirin.
  • Soğuduktan sonra, üzerine isterseniz kakao serpebilirsiniz.


1 yorum:

  1. Merhaba;
    Senin için bir MİM'im var.

    http://herseydenkonusmali.blogspot.com/2013/02/hep-goruyordum-artk-ben-de-mimliyim.html

    YanıtlaSil