Perşembe, Ocak 17, 2013

Evde Taze Makarna





Ne kadar bereketli bir hamur. 
Yumruk kadar bir şey ve tepeleme 3 tabak makarna.

Makarna makinesini aldığımdan beri, kullanmak için zaman kolluyordum. Pazar akşamı nihayet, "makarna partisi" verdim evdekilere.  
Alp, makinede kesme kısmını halletti, ben hamuru hazırlama ve pişirme işlerini.
Mete'de, şarap kadehi elinde, yanımızda "bekleme"  gibi aslında "en zor işi" gerçekleştirdi.

Ufacık makinenin, küçük parmaklı oğlumla yaptıklarına, minicik hamurdan çıkan, büyük lezzete şaşırdım desem.
Ancak, en kayda değeni de, evde yapılmış, evde yenen, ev makarnası işte.
Sağlıcakla kalın, mutlulukla.

Malzemeler

-Kişi sayısına göre, yumurta ve un miktarını arttırın. 3 kişi için 3 yumurta, 300 gram un gibi-

2 yumurta
200 gram un
2 yemek kaşığı zeytinyağ
  • Hamuru yoğurun, biraz dinlendirin. 
  • Makarna makinesinin istediğiniz şekline getirin ve kesin. 
  • Tuzlu, kaynayan suyun içinde, 5-10 dakika kadar haşlayın. Süzün. -Taze makarnanın pişme süresi daha kısa. Bu nedenle hamur olmaması için, pişirirken başından ayrılmayın.-
  • İstediğiniz sos ile servis yapabilirsiniz. -Ben taze fesleğen, fıstık ve zeytinyağı ile pesto sosu hazırladım yanına.-


2 yorum:

  1. hımmmmmm çok lezettli bir anladım arkadaşım diyorum ya seninle huzur buluyorum diye....yazım tarzın renklerin fotoğrafların senden bana doğru güzel bir akım gönderiyor...
    bu arada oğlunun da senin kadar marifetli olduğu anladık....
    hep afiyetle ve mutlulukla kalınnn....

    YanıtlaSil
  2. Ev yapımı makarna bende nerdeyse 3 sene önce gitmiş olduğum kurstan sonra aşk haline dönüştü. Kesinlikle hazım problemi yapmayan tabiri caiz ise mideye oturmayan tek makarna bence evde yapılandır. Biz de ıspanaklısı, peynirlisi her türlüsü hüpletilir. Ellerine sağlık arkadaşım çok güzel görünüyor burdan :)

    YanıtlaSil