Cuma, Ekim 12, 2012

Su Muhallebisi




Gül suyu, çoğu kişi için güzellik malzemesi ama tatlılara kattığı rayiha bana göre içimizi güzelleştiriyor.  Hani "dışardan değil, içerden destekleme" durumları..
Güllaç yaparken vazgeçilmez olan gül suyu, bu sefer, su muhallebisi ile görücüye çıkıyor gibi edalı...
İçine bir kaç damla bile tadını daha da güzelleştiriyor. Üzerine koyduğum çikolata sos bile bu güzelliği gölgeleyemedi. iyi mi?


Su Muhallebisi

Malzemeler
2 su bardağı süt
1.5 su bardağı su
1/2 çay bardağı buğday nişastası
1/2 çay bardağı un
1 çay bardağı pudra şekeri
1-2 tatlı kaşığı gül suyu

Yapılışı

  • Gül suyu hariç tüm malzemeleri iyice karıştırın.
  • Muhallebi kıvamına gelinceye kadar pişirin.
  • Dibini ıslattığınız -kolay çıkması için- dikdörtgen veya kare bir cam kaba yayın.
  • Üzerine bir kaç damla gül suyu damlatın ve soğuması için bir kaç saat bekletin.
  • İsterseniz çikolata-meyvalı sos veya pudra şekeri serperek servis yapabilirsiniz.







6 yorum:

  1. Tatlılya aram yok aslında ama iş süslü tatlılara gelince üstelik bu su muhallebisi olunca durum değişiyor . Ellerine sağlık çok iştah kabartıcı gözüküyor .....

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. handecim, çok teşekkürler..anneannen nasıl? sana mail attım ama ulaşmadı sanırım..

      Sil
  2. Emelciğim mailin gelmedi sanırım göremedim şimdi tekrar bakacağım anneannemi 9 Eylül'de kaybettik maalesef :((( blogda yazmıştım ama gözünden kaçtı herhalde ilgin için çok teşekkür ederim ... Sevgilerimle ....

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Handecim, bilmiyordum..başınız sağolsun. Mekanı cennet olsun anneanneciğinin..

      Sil