Perşembe, Eylül 27, 2012

Kadayıf




Şerbetli tatlı dendiğinde, baklavadan sonra aklıma ilk gelen Kadayıf oluyor. Bayağı eski bir geçmişi var. Arap kökenli, ama balkanlar ve ortadoğuda da yaygın olarak yapılan bir tatlı türü. Hazır bayramda yaklaşıyorken, kenarda dursun tarifi..Hem zahmetsiz, hemde diğer şerbetlilere oranla daha hafif. 
Tariflerde, Şerbeti sıcak, kadayıfı soğuk, ya da kadayıfı sıcak, şerbeti çok sıcak gibi detaylar var. Ben çok hamur kıvamında sevmediğimden, biraz çıtır olsun istediğimden, kadayıfı fırından çıkardıktan 10-15 dakika sonra çok sıcak olmayan şerbeti döktüm. İstediğim kıvamı yakaladım. Tercih sizin. Her iki türlüde oluyor.


Mazlemeler
 300 gr. tel kadayıf (taze)
100-150 gr. tereyağ (eritilmiş)
100 gr. Antep fıstığı
Şerbeti için
3 bardak su
2 su bardağı şeker

Yapılışı


  • Kadayıfları eliniz ile orta büyüklükte bir fırın tepsisine yayın. -ben yuvarlak tepsi kullandım-
  • Eritilmiş tereyağını, kadayıfların üzerine dökün ve iyice yedirin. -Tamamen tereyağına bulanmış olsun.-
  • Sıkıca bastırın.
  • Üzerine antep fıstıklarını koyun ve yine iyice bastırın.
  • Önceden ısıttığınız 180 derecelik fırında 30-35 dakika, üzeri kızarıncaya kadar pişirin.
  • Şerbeti hazırlayın.
  • Fırından çıkardığınız kadayıfı 10 dakika kadar bekletin ve orta sıcaklıktaki şerbeti üzerine dökün.
  • Biraz dinlendirdikten sonra servis yapın.





Hiç yorum yok:

Yorum Gönder