Perşembe, Eylül 13, 2012

Kısır




Bende kısır yaptığımı sanırdım..
Ta ki "ablamın elinden" yiyene kadar.. 
Benim ki içine domates doğradığımdan mıdır nedir sulu sulu olurdu..salata gibi..öylesine işte..
sıradan..
kısır mı kısır.. 
Nar ekşisi de koydun mu zaten hepsi aynı sanırdım..
ıı-ııh..değilmiş.
Gerçi ne yapsam ablamın yaptığı yemeklerin lezzetini yakalayamam..onunkilerde farklı bir rahiya var..anne eli değenlerden..
Ama denedim..
oldu..
Kısır

Malzemeler

2.5 su bardağı ince bulgur
2,5 su bardağı kaynamış su
1 yemek kaşığı biber salçası
1 yemek kaşığı domates salçası
1 büyük soğan
1 çay bardağı  riviera zeytinyağ
1/2 demet ince doğranmış maydanoz
1/2 demet ince doğranmış dereotu
1/2 demet ince doğranmış nane
1 tatlı kaşığı kuru nane
1 çay kaşığı karabiber
1 çay kaşığı kırmızı biber (acı severler acı biber kullanabilir)
1 çay kaşığı kimyon
1 çay kaşığı toz kişniş (bunu ben ekledim..şart değil)
Tuz
1 limon
İsteğe göre, yerken nar ekşisi, bir kaç dal marul (nar ekşisini servis ederken kullanın, tamamına koyarsanız, bekledikçe acı bir tat alıyor)

Yapılışı
  • Bulguru bir kabın içinde, sıcak suyu ilave ederek 10-15 dakika kadar ağzı kapalı olarak bekletin. -suyun miktarı önemli, su çok az bulgurun üzerine çıkacak-
  • Çok ince doğranmış soğanı bir çay bardağı yağ içinde kavurun.
  • Salçaları ekleyin. -İncelmesi için çok az sıcak su ilave edebilirsiniz-
  • İyice pişirdikten sonra, ocağın altını kapatın.
  • Bulguru bir kaşık yardımı ile iyice karıştırın.
  • Salçalı sosu bulgurun üzerine gezdirin ve iyice karışmasını sağlayın.
  • Önce baharatları sırası ile koyun. Karıştırın.
  • Yeşil yapraklıları, ince ince doğrayın ve bulgura ilave edin.
  • Limon ve tuz ekleyin. Dilerseniz biraz daha halis zeytinyağ gezdirin.
  • Marul yaprakları ve nar ekşisi ile servis yapın.
Püf noktası: Bulgur ve salça karışımına, yeşil nane ilave etmeden, soğumasına izin verin. Bulgur ve salça sıcak olursa, naneniz kararır.





Hiç yorum yok:

Yorum Gönder