Pazartesi, Temmuz 02, 2012






Şekerpare

Blog bugün, "Şekerpare fotoğraf sergisi"ne döndü.
Fotoğrafları çekerken, aynı zamanda, bir sürü yedekte çekiyorum..o olmazsa bu, bu olmazsa o diye. Hangi birini koyacağımı bilemedim, ayırt edemedim bu sefer. Hepsi gözümün önünde olsun istedim herhalde.
Şeker bayramına yakışır, şeker tadında, şekerpareler..bayram tatlısı olarak, ikramı müthiş bir tatlı tarifi..
Elinizin altında bulunsun.

Şekerpare

Malzemeler

1/2 paket margarin / tereyağ
2 yumurta (1 sarıyı üzeri için ayırın.)
1 su bardağı toz şeker
4 yemek kaşığı irmik
2 yemek kaşığı hindistan cevizi
1 tatlı kaşığı yoğurt
1/2 limon kabuğu rendesi
Kabartma tozu
Vanilya
1 tutam tuz
Üzeri içim ceviz, fındık ya da badem
Aldığı kadar un (yaklaşık 4 su bardağına denk geliyor)

Önce şerbeti hazırlayın.
Buradaki püf noktası, şekerpareler fırından çıktıktan bir kaç dakika sonra, ılık şerbeti dökmek. Şerbet ılık, şekerpareler sıcak olmalı.

Şerbeti için

3 su bardağı şeker
4 su bardağı su
1/2 limon suyu

Yapılışı

  • Önce şerbeti hazırlayın.  Şeker ve su kaynamaya başlayınca, yarım limon suyunu ilave edin ve biraz daha kaynatın. (1-2 dakika kadar)
  • Yumurtalardan birinin sarısını üzeri için ayırın.
  • Un hariç, tüm malzemeyi derin bir kap içinde, karıştırın. 
  • Unu azar azar ekleyerek, kulak memesi kıvamında ele yapışmayan bir hamur elde edin.
  • İyice yoğurun.
  • Hamurdan ceviz büyüklüğünde parçalar kopararak, yağlı kağıt serili tepsiye aralıklı dizin.
  • Üzerine, biraz sıvı yağ eklenmiş yumurta sarısı sürün.
  • Ceviz, fındık veya badem ile süsleyin.
  • 180 derecede 20-25 dakika pişirin.



1 yorum:

  1. İpek hanım bloğunuza bayıldım. bütün yazılarınızı inceledim nerede ise. Çok zevklisiniz sizi bulduğuma çok sevindim... baktıkça içim açılıyor.

    YanıtlaSil