Perşembe, Ağustos 15, 2019

YEŞİLİN HER TONU & PAMUK KEK















Yıllar evvel yaşlı alman bir kadından aldığım yeşil yapraklı porselen fincanların, gün gelecek, yeşil çiçekli masa örtüsüne, yeşil porselen masa çekmecesi kulpuna ve yeşil yapraklı ortancalarıma arkadaş olacağını nereden bilebilirdim ki:)

Hepsi çok farklı zamanlarda evime girdiler ve sanki bu tatlı "pamuk kek" için, yıllar sonra bugün bir araya gelmeyi tercih ettiler.
Kek'in birleştirici gücü adeta:)

Kek tarifini yazayım ben en iyisi:) Yeşili yeterince! tarifledim sanırım.

Pamuk Kek

3 yumurta (sarıları ve beyazları ayrı ayrı kaplarda çırpılacak)
1 su bardağı pudra şekeri
1/2 su bardağı sıvı yağ (zeytinyağ)
1/2 su bardağı süt
1 paket vanilya
1 paket kabartma tozu
2 su bardağından az elenmiş un
üzerine elma dilimleri (isteğe bağlı, şeftali de çok yakışır)

Yumurtanın sarılarını, pudra şekeri ile krema kıvamına gelinceye kadar 4-5 dakika mikser ile çırpın. Üzerine yağ, süt, vanilya, un ve kabartma tozunu ilave ederek bir kaç dakika kadar daha karıştırın.
Diğer kapta, yumurtanın akını, bir tutam tuz ile krem şanti kıvamına gelinceye kadar çırpın.
Yumurta sarılarının olduğu karışıma, beyazı yavaş yavaş spatula ile karıştırarak (köpükleri çok dağıtmadan) yedirin.
Hazırladığınız hamuru, yağladığınız kek kalıbına dökün. Üzerine elma dilimleri yerleştirin. 180 derece de 45-50 dakika pişirin.
Soğuduktan sonra üzerine pudra şekeri serpebilirsiniz.

Emel













5 yorum:

  1. Fırını kuramadık henüz Yalova'da, o yüzden yapamam hafta sonu ama illa ki deneyeceğim eve dönünce inşallah, kek ve diğer yeşillerin fotoğrafları şahane ve bence bugünleri bilerek gelmişlerdir sana onlar ;)
    Gelmiyor musun memlekete hemşerim?

    YanıtlaSil
  2. Çok güzel bir tarif olmuş, deneyeceğim ben de. Onun dışından sunum ve görsellerinize bayıldım gerçekten. :)

    YanıtlaSil
  3. özendim valla şimdi kalkıp ben de yapacağım :)

    YanıtlaSil