Pazar, Ocak 13, 2019

YOĞURTLU POĞACA














Çok güzel bir tarife rastladım yine instagramdaki yemek sayfalarından birinde.  
Yoğurtlu Poğaca.
İçinde 2 su bardağı yoğurt olduğu için adı böyle.
Hemen hazırlayıp, hemen pişirebileceğiniz çok pratik bir tarif.
Ölçülerde kendime göre değişiklik yaptım biraz. "3 paket kabartma tozu" demiş, bana çok gereksiz geldi. Bir de mahlep ekledim. 
Fırından mis gibi kokular eve yayılmaya başlayınca, mutfak kapısı önünde birikmeler meydana geldi:)
Sıcak ve pofidik halleri, demlenen çayla birlikte "damaklara şölen"
Buyrun @yemekcom sayfasının tarifine,

Yoğurtlu Poğaça
1 yumurtanın beyazı (sarısı üzerine)
2 su bardağı yoğurt
1 su bardağı sıvı yağ (yarım zeytinyağ+yarım riviera yaptım ben)
1 tatlı kaşığı şeker
1 tatlı kaşığı tuz
1 yemek kaşığı sirke
1 tatlı kaşığı mahlep (bu tarifte yok, kendim ekledim)
1 paket kabartma tozu+1.5 çay kaşığı karbonat
5 su bardağı un (un azar azar eklenecek)
içine isterseniz peynirli harç (ben sade yaptım)

Püf noktası: Hamurun ele yapışır olması gerekiyor. Hamuru una doyurmadan, yavaş yavaş ekleyin.
Yağ, yumurta beyazı ve yoğurdu bir kapta iyice karıştırın. Ardından, kabartma tozu+karbonat, tuz, şeker ve sirkeyi ilave edin.
Unu azar azar ilave ederek yoğurmaya başlayın.
Hafif ele yapışan bir hamur elde edene kadar unu ekleyin.
Hazırlanan hamurdan, mandalina büyüklüğünden parçalar koparıp yuvarlayın.  Yumurta sarısı sürerek, susam serpin.
(isterseniz içine peynir, patates, kıyma harcı koyabilirsiniz.)
Yağlı kağıt serili tepsiye aralıklı dizin ve 200 derecede 15-20 dakika kadar pişirin.

Sağlıkla, afiyetle.

Emel





9 yorum:

  1. Eline sağlık canım harika olmuş

    YanıtlaSil
  2. Ellerinize sağlık güzel görünüyor...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. pamuk poğaca:) bayatlamıyor bir de kolay kolay. Teşekkür ederim.

      Sil
  3. Ellerine sağlık marifetli emelim..
    bilirsin ben bunu denerim:)
    dereotu da çok yakışır buna diye eklemek isterim..
    bide öperim,
    mutlu haftalar..

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. ah dere otu evet.
      Sen yaptın gördüm:) ellerine sağlık seninde sebuşum.

      Sil
  4. Görünüşünden belli ne nefis olduğu, kokusu burnuma geldi, sıcacık..Ne yapacağız böyle, pişire yiye? Yapmasak gönül razı değil, yapsak göbekte birikiyor? off off :))

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Gönül bazen hiç alakası olmayan işlere karışıyor:) Bu göbeğin sorunu:)
      Afiyetle Elifçim.

      Sil
  5. şu poğaça için de pek beceriksizim pek, fırından çıkınca yumuşak olup akabinde sertleşiyor. bu tarifi deneyeceğim ama dediğin gibi işin sırrı hamurun yapışyapış olmasın da sanırım, ellerine sağlık.

    YanıtlaSil