Pazar, Şubat 26, 2017

Güllü Mum









Sanırım 15 senesi var bu gül desenli Mumun.
 Ablam ve kızkardeşim İngiltere'ye gittiklerinde getirmişlerdi bana. 
Tabi o zamanlar bu kadar çiçekle, böcekle, evle alakam yok, Alp'im bebek. Saçım her daim sabah kalktığım şekilde tepeden yalap-şalap topuz, üzerimde gün boyu çıkarmaya vakit bulamadığım pijamalarım:)
Telaşlı-panikli yıllarımın en tatlısı.

Koymuşum dolaba, kalmış orada buncağızım.
Geçenlerde elime geçti. Tam da, güllere kafayı taktığım şu vakitlerde gözüme muhteşem göründü.
İlk defa yaktım bugün.
Kokusu yok ama muazzam bir güzelliği var. Varsın kokmasın zaten.
Bitmesin diye, fotoğrafını çeker çekmez söndürdüm, baş ucuma aldım.
Sonra kalktım, kışın bolca yediğimiz ayvalardan biraz da yaz için komposto yaptım.
Yaz-kış kahvaltıda komposto yiyenler derneği as baskanı olarak, gururluyum, mutluyum bu  başarılı çalışmam dan ötürü, kendimi- beni tebrik eder, mutlu-mesut bir hafta dilerim sevgili izleyicilerim.


Emel






17 yorum:

  1. Çok tatlısın Emel ablacım. Sıcak sıcak mı koyup kapatıyorsun ben de yapmak istedim. İyi haftalar diliyor, çok öpüyorum.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. evet evet feride'cim, kaynarken dolduruyorum, kapaklarını sıkıca kapatıp ters çeviriyorum. Hiç bozulmuyor. Bir kilo ayvaya 1 su bardağı şeker, yaklaşık 1-1.5 litre su.

      Sil
  2. slm,bende tarif istiyorum mümkünse yaz boyu kalabiliyorlar mı dolapta beklemiyor değil mi melek

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Melek, Feride ye yazdım, diğeri senin cevabındı aslında:) 1-1.5 litre suyu, 1 su bardağı şeker ile kaynat. (tatlı seviyorsanız şeker miktarını artırabilirsin) Kaynayan suya dilim ayvaları koy, 10 dakika kaynatıp kavanozlara doldur. Ters çevir, soğuyunca dolapta beklet.

      Sil
  3. evet evet feride'cim, kaynarken dolduruyorum, kapaklarını sıkıca kapatıp ters çeviriyorum. Hiç bozulmuyor. Bir kilo ayvaya 1 su bardağı şeker, yaklaşık 1-1.5 litre su.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Çok teşekkür ederim ablacım hemen deneyeceğim;)Çok sevgiler

      Sil
  4. Çok severim kıyıda köşede unutulmuş eşyaları bulmayı, bir anda yıllar öncesine dönmeyi. Güle güle kullan. Sevgiler...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. evet ya özlemcim, değerlendirmek iyidir, dolapları arada bir elden geçirmek lazım:)

      Sil
  5. Ayva, şeftali farketmez komposto candır; yazın buzzz gibi kışın azıcık serin , mmmm ! Ellerin dert görmesin !
    Sana da mutlu haftalar canım !

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. aa.. sende sever misin? Bende ayırt etmem aslında ama ayva ve şeftali bir başka benim için. Teşekkür ederim uğradığın, can mesajlar bıraktığın için.

      Sil
  6. Yine çok güzel fotoğraflar ve fikirler. Teşekkürler. :) Ayvayı çok severim ama hiç komposto yapmamıştım, bir sene reçelini denedim sadece. Merak ettim, deneyeyim ben de.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. şeker ayarını kendinize göre ayarlarsınız, ben bir su bardağı koyuyorum hatta biraz eksik. Çok tatlı olmasına gerek yok, karanfil atmayı da unutmayın eğer severseniz içine. Farklı bir aroma veriyor.
      Teşekkürler

      Sil
  7. Benim de favorim ayva ve şeftali :) En son ne zaman komposto yediğimi hatırlamıyorum desem Emel... O kadar uzun zaman olmuş, hem de sevmeme rağmen. Sayende bu hafta yapılacaklar listeme eklendi.

    YanıtlaSil
  8. Ne güzel bir yazı olmuş!
    Sevgiler
    Ebru

    YanıtlaSil
  9. ya şu konserveye ne meraklıyım sorma öyle yapayım, sıra sıra dizip seyredeyim. hayalimde kocaman kileri olan bir ev var, konserveleri, reçelleri kavanozlara doldurup raflara dizmişim.

    YanıtlaSil