Cuma, Ağustos 07, 2015

Her şey Sevgi ile











Hep "kalbe dokun" diyorum Alp'e.
Birisi için bir şey yapacaksan, yürekten, tebessüm ederek, içinden gelerek yap.
Zoraki ise, sakın! sakın! dokunma bile.
Hele seni mutsuz edecekse,
aman aman, uzak dur!
Rahmetli Babacığım derdi ki, "çay bile verirken birine tebessüm et, asık suratla getirdin mi o çay keyif değil, zehir gelir içene."
Ben kendim de tecrübe ettim mesela, olmak istemediğim bir ortamda, istemediğim birileri varsa etrafımda,  yaptığım pilav mutlaka lapa olur, kek kabarmaz, tencerenin dibi tutar.
Elimde ne varsa o gün mutfakta düşer, kırılır. Bir sakarlık, bir ahmaklık gelir yapışır üzerime.
İstemediğim için, zoraki olduğu için ters gider herşeyim.
Onu diyeceğim, 
söz konusu, ortanca kurutmak bile olsa, sevgiyle yaklaşmadıkça, çok ışığı sevmediğini bile bile, gidip güneşin altına yatırınca,
ku- ru- maz!
Hani bazı zaman bana da olur, niye hep aynı kurumuyor bunlar derim, renkleri uçtu gitti derim.
Kimbilir, o gün kalbine dokunmadığım içindir belki de!
Ona kıymetli olduğunu hissettirmediğiniz sürece, 
ne renk verir, ne de güzellik evinize!
















13 yorum:

  1. Sevgiyle yapma olayını çok severim de -mış gibi olayına kahrolurum ben.Mizacıma ters zaten.Zorla yaptığım o kadar belli olur ki suratımdan hiç yapmadan durmak belki onun yanında daha affedilir olur.Yaptığım yemeklerin veya her neyse artık o işin sırrını sorana sevgimi katıyorum içine derim hep.Patronum bile beğendiği işlere yine sevgini bolca eklemişsin Bahar der hep.Yani sevgisiz ne aşk ne de aş tat veriyor.Dediğin gibi en çok oğluma diyorum şu sıralar ben büyüyünce diye başlayan cümleler çok kurduğu için.Önce iyi bir insan ol,sonra istediğin işi yap ol ama ne yaparsan yap yeter ki severek aşk ile yap diyorum.İnşallah şimdikinden daha sevgi dolu nesiller olurlar,severek çalışır ve bizlerden daha iyi işler çıkarırlar ortaya Emelim.Çok öpüyorum ve mutlu hafta sonları diliyorum sana.

    YanıtlaSil
  2. İlk bakıldığında sadece bir ortanca gibi görünse de, işin içine sen girince olay tamamiyle farklı bir boyut kazanıyor. Senin ağzından-gönlünden ne çıkarsa çıksın, sen neyi anlatırsan anlat ben gözüm kapalı dinlerim. Ah ablam öyle güzel söylüyorsun ki, sendeki sevgiyi hissetmemek işten bile değil. Hep sevelim en güzeli, sevdiklerimiz için çabalayalım. Gerisi öte-dursun.

    YanıtlaSil
  3. Ne güzel söylemişsiniz "kalbe dokunmak"... Annemin "içerisine sevgimi kattım" sözü gibi gerçek. Çocuk aklı ya hayal ederdim kalbinden sihirli tozlar alıp koyuyor her şeyin içerisine diye :) En güzel akıl o akılmış meğer.

    Sihirli tozlarımız eksik olmasın kalbimizde ♥

    YanıtlaSil
  4. Size, yazılarınıza ve fotoğraflarınıza bayılıyorum;)

    YanıtlaSil
  5. Uzun zamandir izliyorum blogunuzu ama yorum birakmadim simdiye dek. Hayat felsefeniz, objelere bakis aciniz muhtesem. Londra'dan sevgiler....Hulya

    YanıtlaSil
  6. Uzun zamandir izliyorum blogunuzu ama yorum birakmadim simdiye dek. Hayat felsefeniz, objelere bakis aciniz muhtesem. Londra'dan sevgiler...Hulya

    YanıtlaSil
  7. Hep ışılda böyle sen, bizim de gözlerimiz kamaşsın :)

    YanıtlaSil
  8. Sevgi... Formülü asla bulunamayacak, hiç bir eczanede satılmayan, tonlarca para versen de satın alınamayan, paylaştıkça çoğalan, üretim alanı gönül olan;) bir iksir... İster bir ortancaya ver, istersen başını okşadığın bir çocuğa ya da bir kap suyu önüne koyduğun bir tüylü dosta... Hepsinde görmek isteyeceğini görürsün sonunda:)) ortancalar sana, paylaştığını büyüterek iade etmiş gün ışığım. Sevgiyle kal.

    YanıtlaSil
  9. Çok inanıyorum ben sevgiyle yapılan şeylerin farklı ve daha iyi olduklarına. Aman diyor kimisi bu ufacık işin de sevgiyle yapılanı mı olur mesela bulaşık yıkamak, misafir ağırlamak, okumak veya konuşmak bile öyle aslında. İstemediğim halde bir şey yapmaya kalkayım ki bu ne olursa olsun mutlaka sekteye uğrar, bir saçmalık halini alır, sıkar, üzer, bunaltır bazen acıtır sinirlendirir. Kafayı o işe ayarlamanın ve yapmaya odaklanmanın tek koşuludur aslında sevmek. Bu yüzden en basit şeyi bile sevmeli derim ben. Çok sevgi sözcükleri ettiğimde hemen aman da aman diyorlar ama ben içten inanıyorum sevginin iyi geldiğine ve başka şeyleri de iyi ettiğine. Çok güzel yazmışsın sen de bayıldım. Ortancaların da harika. Evimde çok görmek istediğim bir çiçek türüdür. Tombik tombik olmalarına bayılıyorum, kucaklayasım geliyor onları:)
    Kocaman sevgiler canım:)

    YanıtlaSil
  10. Merhaba sevgili Emel, şimdi sevgiyle yenilediğin mutfak dolaplarının önce ki ve sonra ki halini merakla bekliyorum, İnstagram da gördüm ama buradan bakmak daha keyifli olacak eminim... Sevgilerimle... :)

    YanıtlaSil
  11. Wonderful table decoration!

    http://beautyfollower.blogspot.gr/

    YanıtlaSil
  12. Nasıl zarifler ortancalar, çok seviyorum onları, kuru, yapma ya da canlı, çoook :)
    Ne demiş Kenan Doğulu"ne yaparsan yap, aşk ile yap" gerçi çok da saçma sapan başlayan bi şarkı ama biz zaten öyle yapmaya gayret edenlerdeniz di mi şekerim, aşkla, sevgiyle, ruhla, olmadığı vakitler mutlaka negatif enerjiden... Geçenlerde yazdım, dedim ve hep de diyeceğim, bi yerden sonra insan -ki bu bende 40'a tekabül etti- ruhuna ağırlık edenleri, içine daral getirenleri çevresinde istemiyor, çünkü enerjiyi teee en dibe çeken insanlar yüzünden, üç günlük dünyamızı karartacak halimiz yok de mi? Evet dedin, duydum :) Öptüm çok...

    YanıtlaSil