Çarşamba, Ocak 07, 2015

Yeni yıl geldiyse, kış daha gitmedi











Olabilir tabi,
Yeni bir yıldır,  ne-nedir bilmez, yol-yöntem göstermek gerekebilir, hakikaten yabancıdır, çekingen olabilir, alışmaya zamanı olabilir de, bu kışın bittiğini, kırmızıları kaldır, süsleri topla, mumları azalt, geyikleri seneye kadar sarıp-sarmala, topla ortalıktan anlamına gelmez tabi.
Yeni yıl geldiyse, kış da yeni geldi demektir.
Alıştırmak görevimiz kendisini.

Kar altında, okulların tatil edildiği bir istanbul sabahında, bir kez daha "keşke çocuk olsaydım" hayıflanmaları ile sabahın kör karanlığında yollara düşen bir garip blogger'ım ben işte.
Neyleyim, kartopu bile yapamadığım kar'ı, 
Neyleyim ağzımı açıp gökyüzüne uzattığım dilime değmeyen kar tanesini ben.
Beni anlasa anlasa "Winnie" anlar, "Piglet" anlar.
Gerisi detay.







24 yorum:

  1. Eeyore 'u unutma..seni ben de anlayabilirim Emel :-) Kışa hazırlık her evde farklı hazırlıklar farklı anlamlar içeriyor ama çok azında senin evindeki küçük dokunuşların büyük zarafetini görebilirim diye düşündüm.

    Baktım valla benim yapabileceğim ne var diye. Çok hoş görünüyor her şey
    Sevgiler

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. ah unuturmuyum:) en sevdiğim çizgi film karakterleri, bizim bıdıklar yakaladı ucundan, en çokda ona seviniyorum. Hala durur cd leri.
      Çok teşekkür ederim Kadriyecim, sevgiyle.

      Sil
  2. Bu sabah neredeyse 30cm kara uyandık. :) 5 dk daha erken çıkabildim. Daha çok seyredip, keyifleneyim diye.
    Aynı hayıflanmalar bende de oldu, doğru-düzgün tatil de yapamadım ondan nüksetti sanırım.
    Kışta gelse, yazda gelse, bahar da gelse senin evde tek değişmeyen "güzellik" baki kalıyor.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ersincim, kar güzelde büyük şehirlerde eziyet. Seninde yaşadıkların, sabah benimkilere benzer:) neyse, tadını çıkarmak için haftasonunu bekleyelim dedim ama gidiyormuş kar haftasonu.
      Çok teşekkür ederim kardeşim.

      Sil
  3. Günaydın canım:) Kar Trabzon dışında heryerde var sanırım, gel de kıskanma:) Ama evin bu hali insanı kışkırtıyor vallahi:) Hangisine bakacağımı şaşırdım, ellerine zevkine sağlık. Kocaman öperim seni:)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. çok teşekkür ederim:) Trabzona gelirse, uzun bir süre kalkmaz herhalde. Duymuştum Trabzonda yaşayan dostlarımızdan.
      Bende öperim seni:)

      Sil
  4. Merak etme ben de anlıyorum seni.Çünkü bir garip blogger daha var burada aynı surat aynı hayıflanmalar ile işe gelen.Sabah tek eğlencem ne oldu biliyor musun işyeri bahçesinin kimsenin yürümediği köşelerinde bozulmamış karda yürümek ve o çıkan sese gülümsemek.Ah çocukluk her daim güzel şey.Bu arada fotoğraflar nasıl güzel Emel yine.Yaz kış sonbahar farketmiyor her mevsimde ayrı güzelleşiyor sizin ev.Kocaman öpüyorum seni.Sevgiler.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. çok teşekkür ederim:)
      Çocukken herşey daha güzel, kar bile harika, ellerimiz, ayaklarımız donardı, kıpkırmızı olurduk hatırlıyorum ama eve girmek aklımıza gelmezdi.
      Neyse ki zaman geçiyor ama hisler yaşanmışlıklar kalıyor.

      Sil
  5. Daha sabah işe gelmek üzere hazırlanırken ve kızlar yataklarında mışıl mışıl uyurken dedim ki yerinizde olmak için neler vermezdim:)) şimdi aynı duygular içerisinde bir sabah yaşadığımızı görüp gülümsedim:))
    hıı bide bir postunda o ahşap tabağa benim gözüm takılı kalmıştı şunu bi boyasa emel beyaza diye:))) kalp kalbe karşı iki!
    e daha ne olsun ki:)
    öpering

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. daha önce koymuştum bu tabağı değil mi:) senden kaçmaz:)
      kalbim senin yönünde:) dikkat:)

      Sil
  6. Eşimle dün sabah biz de işe gitmek için yola çıktığımızda benzer bir şeyi düşündük. Hani arabamızı çıkartamıyoruz, tabana kuvvet çielyi madem çekiyoruz, okullar da kapalı, bari şöyle hakkıyla yağsın şu kar. Lapa lapa yağsın... Olmadı ama :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. oldu oldu, acayip yağdı, hele akşam. Bir de iş yerlerini tatil etselerde, insanlar perişan olmasa değil mi:)
      neyse önümüzdeki karlara bakacağız artık:))

      Sil
  7. Emelcim günaydın,
    Ben de toplamadım henüz yılbaşı süslerimi, hatta bazılarını -minik geyik biblomu, kırmızı/yeşil fenerlerimi,vs.- sıkılana kadar ortalıkta bırakmak istiyorum, zira onlar sadece yeni yıla has değil ki, benim için kış demek aynı zamanda..
    Ben pek kar sevmem, hatta soğuk ta sevmem :// Birara eşim Kanada'ya yerleşmeyi bile düşünmüştü, kati restimle kalakaldı ortada:))) Ama bu aralar Antalya çevresi karla kaplı, oğlanı götürmek, karla tanıştırmak gerek..
    Sevgiler

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. dün baktım sizin orasıda 4 dereceydi. Biz bugün -5 i gördük, merhaba sibirya diye uyandık güne.
      Kanada ya mete de çok gitmek isterdi, bekardık o zaman, nasıl ne dediysem, nasıl soğuttuysam adamı, 20 senedir ağzına almadı:))

      Sil
  8. Seni bir de burnunu kebapçı kedisi misali cama yapıştırıp kar yolu gözleyen ama havasını alan ben anlarım :(
    Yeni yıla hoşgeldin partisi yaptık ailecek, daha ne istiyor kiii ? Sen çok yüz verme bak gitmek bilmez sonra karışmam bak 😂😂😂
    Öpüyorum çalışkan bloggerimi 😘

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. haha:)) kebapçı kedisi:)
      bitiyorum laflarına...
      çok teşekkür ederim Nilgüncüm, Türk'üm, doğruyum, çalışkanım hocam:)))

      Sil
  9. emel, canım, inan emekli olalı 4 yıl bitti ama ben hala kar yağdığında burnumun direği sızlar, içim burkulur,ne zordur karda işe gitmek, arabayla gitmek bir çile, diğeri ayrı bir çile...ama geçiyor, zaman ...
    ev süslerine gelince bende kaldırmadım ki :))) kürek sapına dolanmış ışık projeni bende yaptım, minik fenerleri doladım, yeni yıl evi postunda var fotoğrafladım. şimdi bu sopaya süs takıp askıya asma projesine de bayıldım yapmak şart oldu.
    fotoğrafların düş gibi, harika ...
    sevgiler.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ayşencim, ben en son işyerimden ayrıldıktan sonra, evde bir kış geçirdim ve muazzamdı:) bir daha da çalışmam yeter diyordum ama kader ağlarını ördü:) bu kış yine git-gel konya 6 saat diyeceğim gülme, valla 20 dakikalık yolu 2 saatte aldık akşam:)
      istanbul da kar da eziyet, çok sıcaklarda eziyet, ortası yok b u şehrin.
      sen benim yerime de camın önünde iç kahveni, karşında ben varmışım gibi:)
      ben öyle yapıyorum bazen...

      Sil
  10. :)))) Sen bir cansın:))) "Neyleyim ben dilime değmeyen, kartopu yapamadığım böyle karı" demişsin.:)) Kıyamam sana, ama çok haklısın. Karın keyfine varmak için çocuk olmak gerek. Okul çantanın üstüne oturup, yokuş aşağı kayacaksın, annenin yaptığı kar helvasına, kaşığı daldırdığın gibi ağzına atacaksın, evden aşırdığın bir parça havuç, 2 parça kömür ve mutlaka evden birine ait olan kaşkolu kapıp, o sıcağa alerjisi olan soğuk adamı inşa edeceksin....Daha neler...neler. Bence de; " Ne yapayım böyle karı"... Sevgiler canımcığım.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. ah hatırladım, hatırlattın, yeniden yaşattın. Kömür gözler, havuç burunlar:)
      neyseki yaşananlar zaman kadar acımasız değil Nilgüncüm, güzel olan herşeyi hafizamıza kazımışız ve hatırlayarak bile mutlu oluyoruz.
      çok kalp sana:)))

      Sil
  11. Sevgili Emeeel...Harika bir post bu:) Keşke satır satır hissettirdiklerini yorumlayabilsem:)
    "Yeni yıl geldiyse kış daha gitmedi"
    "Aaa:) Ne güzel bir başlık bu!!:) "
    "Gri ve beyaz nasıl güzel buluşmuş yine. Çoraplar ah çoraplar:) Beyaza boyanan kasenin altındaki kağıtta milli piyango numaraları var :) Demek ki yılbaşı çekilişi yakın geçmiş olunca ... :) Bak bak ne detay:))) ".... derken sonra, tabii ki çığlık attım. Çünkü Winnie the pooh! :) Üstelik bilmediğim bir kartpostalı..En sevdiğim 2-3 tanenin listesine hemen eklendi:)
    Çalışma masamızda tam karşımda var benim de...Yolun düşerse, benim sayfamda sağdaki minicik etiketlerden "Leon"a tiklarsan o post'un en sonunda görebilirsin. O kadar güzel olmuş ki beyaz çerçevesiyle:) Selam söyle kendisine:)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Nilgüncüm çok teşekkür ederim, milli piyango gene hava-civa bizde bu sene:) amorti bile yok:) ama 20 gün bir heyecan yaptı, hayallere daldırdı, gerisi hoş bir seda kaldı, bir de gazete kağıdı:)
      çok sevgiler, bakıcam birazdan sayfana...

      Sil
  12. seni bir de benim Cansuyum anlar Emelciğim. iki gündür kar tatilinde kar bekliyor. camı açıp açıp kar yakalamaya çalışıyor, bugün biraz çıktık ancak arabaların üzerinden topladık, oynadık. kış uzun napalım bekliyoruz,yağar belki bol bol.

    YanıtlaSil
  13. bu kış ayvalar, narlar erken olmuş, kış çetin dediler büyükler:) daha da artarak yağmasını bekliyoruz kısmetse:)

    YanıtlaSil