Pazartesi, Aralık 22, 2014

"Bana, akşam akşam kek yaptıran bu çırpıcıdır hakim bey"












Tek sorumlusu O!
Pazarda, gözüme gözüme girmeseydi, eve gelir gelmez bana yumurtaları çıkartırıp, unu eletmeseydi.
Yoksa, deli miyim, neyim hakim bey, pazar akşamı olmuş, ertesi sabah iş başı yapılacak, bir tomar iş beklerken.
Kek de yapılmayı versin yani.
Zaten güzel güzel yılbaşı fotoğraflarımı da çekmişim hazırlamışım blog için, instagram için dizmişim sıraya.
Cık cık cıkkk...
Bu çırpıcı milleti var yaa...
Baştan çıkarır adamı yeminlen.

Komik geçsin haftanız, ben valla çok gülüyorum kendime, Allah daha da çok güldürsün, sizi de, bizi de. Hepimizi de.

Çikolata soslu zebra kek: 4 yumurta, 1 su bardağı şeker, 25 gram kakao, 2 su bardağı un, 1 paket kabartma tozu, bir paket vanilya, bir fiske tuz, 1 yemek kaşığından az tereyağ-yumuşak-, 1/2 paket krema.
Üzeri için: 100 gram bitter çikolata ve kremanın diğer yarısı- benmari usulü eriterek-
175 derece de, 45-50 dakika.
Yumurta ve şekeri iyice çırpın. Yağı, kremayı ilave edip çırpmaya devam edin. Kakao hariç, unu en son olacak şekilde diğer malzemeleride ekleyin.
Bundt kalıbınızı yağlayıp, un serpin. Karışımın yarısını ayrı bir kaba alarak, içine kakao ekleyin karıştırın. Koyu olacak, yarım çay bardağı süt ile inceltin.
Kalıbınıza, bir yemek kaşığı beyaz, üzerine denk gelecek şekilde 1 yemek kaşığıda kakaolu karışımdan ekleyerek tamamını sıra ile koyun. -dalga dalga olacak şekilde-
Pişen keki, soğuduktan sonra, kalıptan çıkarın ve sosu üzerine gezdirin.








31 yorum:

  1. bundan rahmetli anneminde vardı hala duruyordur mutfağında ayran yapması güzel olurdu eskiden
    maşşallah size pazar akşamı çırpıcı uğruna neler yapmışsınız...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. evet eskiden kullanılıyormuş artık kalmadı hiç bir yerde. Bunun için tahtakaleye gidecektim ama bu haftasonu pazarda denk gelince, sevincimi görmelisiniz:)
      çok teşekkür ederim.

      Sil
  2. Bu kek kahvaltıda bile gider zannımca, en azından benim için.
    Çok leziz görünüyor, mutlu haftalar ablacım.

    YanıtlaSil
  3. Emel sabah sabah beni çocukluğuma götürdün.Bizim de vardı bu çırpıcıdan hem de bu renk.Hey gidi ne zevkliydi o kolu çevirmek.Senin de müthiş işine yaramış.Aşka gelmişsin resmen.Çıkan keke bak müthiş görünüyor.Eline zevkine sağlık ve tabi sana o saatte kek yaptıran enerjine sağlık.Mutlu haftalar.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. hemde ne aşk:) bahar ben niye böyleyim bi desene:) şimdi buldum ya pazarda bunu, kimse yüzüne bakmıyor halbuki, biri elimden kapacak diye çantama bir atışım var:) nasıl mutlu oldum ama görünce, sanki yıllar evvellinde kalmış bir dostumu gördüm gibi.
      Teşekkür ederim, sana da iyi haftalar

      Sil
  4. Sen kekleri yap ucundan azıcık tadına bakıp yat , kalanı biz yiyip kilo alalım.
    Sen papatya gibi kal beyaz ve ince , ben kek kalıbı gibi olayım yuvarlak ve yumuşacık :)
    Mutlu haftalar olsun herbirimize !

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. çok tatlısın! yorumun gülümsetti beni:))

      Sil
    2. Hahaha koptum Nilgün abla :) sen çok yaşa emi !
      Walla yapıp yapıp koyuyor, evde hiç bir şey bulamazsam nutellaya dadanıyorum. Gıcık Emel :)))

      Sil
    3. hahaha:) bende koptum Nilgüncüm:) ama ben -şimdi sebi gıcık olacak yine biliyorum:)- valla yiyorum yaa:) ucundan falan değil, harbiden koca bir dilim yedim yani:)

      Sil
    4. Sevgili pembe yastık hanım:) gıcıksak, delikanlı gibide çıkar "gıcıkız var mı bir numara" demesini de biliriz yani:) köşe başında bekliyorum seni:) elimde tespi, tek omuzumda ceket:)
      bütün gıcıklığım sana feda olsun:))

      Sil
  5. bana da nostalji oldu bu çırpıcı. görsem ben de dayanamaz alırdım kesin!

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. aslında kırmızı sevmem ama artık üretilmediği için tek bu renk varmış. Neyse, size de denk gelir bulursunuz inşallah

      Sil
  6. kek çırpıcını da kek kalıbını da çok beğendim
    Ünver

    YanıtlaSil
  7. benimde annanemde vardı bundan. küçükken onlara her gidişimde alır oynardım çok hoşuma giderdi :)

    YanıtlaSil
  8. Emelcim şahane bir kek bu yahuu kabarmışta kabarmış!
    geçenlerde bir kek kalıbı aldım esse den, hiç memnun kalmadım:( hem adam gibi kabarmıyor hemde kekin kalıptan çıkması çok zahmetli oluyor.. yağlayıp unladığım halde çıkmıyor yani..
    diyeceğim bu kek kalıbından memnunmusun? görüntü şahane de...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ben bunu tahtakaleden almıştım hemde çok komik bir paraya sebuşum. Şahsen yapışmayan kek kalıbı görmedim, en azından benimkiler hep yapışır, ta ki şu boru gibi kısmını yağladıktan sonra yağlı kağıda sarıyorum ya, ondan sonra o sağ ben selamet hesabı:)
      çok memnunum bunlardan, esse kullanmadım hiç.
      teşekkür ederim.

      Sil
  9. ha ha haaa, bahaneye bak, çırpıcıymış:))) biz ne yapalım o zaman, böyle cezbedici görüntülerin ardından, iç sesimizin bizi mutfağa doğru sürüklemesinin sorumlusu kim. sensin tabii !!! yaparsan böyle kakao kokusunu burnumda hissettiğim, misss gibi kabarmış keki, ki hayalimde ılık haliyle yer almakta, çekersen o güzelim resimleri, sonuç kaçınılmaz. haydi kek yapmaya:)))

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. evet kimse inanmadı bu bahaneme:) bu postu kaldırmalıyım en kısa zamanda:) herkes birden çırpıcı tarafına geçti, şalştım ben:))
      Çok teşekkür ederim:)

      Sil
  10. Sen çırpıcı ile didişe dur, ben kekte tutuklu kaldım!!!

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. sende mi ya Ayda:( nedir arkadaş bu çırpıcıyı bir yerden tanımıyor musunuz, nedir yani hepiniz bir oldunuz:))) bir çırpıcıda sildiniz beni:)))

      Sil
  11. Offff o nasıl bir kek öyle, yeme de seyret cinsinden. :) Bayıldım :)
    Ben de kızdım şimdi o marifetli alete :))

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. oh biri benden taraf nihayet:) Allah razı olsun senden Hülya:)

      Sil
  12. sen suçu çırpıcıya at ...eeee bizim günahımız ne?
    emelciğim merhaba,
    yazamasamda hergün sayfana uğradım, ceviz kabuğu meselesi dahil, tüm güzellikler gördüm, sevdim,
    sen güldükçe, bizde gülüyoruz...
    sevgiler ...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Merhaba merhaba ayşencim, çok teşekkür ederim, sen gitme bir yerlere artık,özlüyoruz.

      Sil
  13. Daha bu gün anmıştım bu çırpıcıyı, görünce şaşırdım. Eskiden bollllll köpüklü ayranlar için üretildiğini düşünürdüm sadece :) Ne güzel icat yaa. Kek de şahane, çırpıcı da, fotoğraflara değinmiyorum bile.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. aaa...bak burada karşına çıktı, evrenden sana mesaj var o halde:) bulursan al, bende ayran yaparken deneyeceğim mutlaka:) Teşekkürler

      Sil
  14. A a Sen neler buluyorsun böyle:)) Bütün çocukluğumun ayran çırpıcısı.. 7-8 yaşlarındayken hırs yapıp, kendimi kaptırıp, hızlı hızlı daha hızlııııı çevirip ayranı köpürttükçe köpürttüğümü hatırladım bir anda:) Pazarda gözümü dört açmalıyım:)

    YanıtlaSil
  15. Bende de var aynısından ve maalesef kırmızı :-( iki haftadır kek diye ölüyorum ama diyetteyim :-$ Bu arada ne zamandır bloğunuzu takip ederim yazmak keke nasipmiş. Sevgiler ....

    YanıtlaSil