Perşembe, Temmuz 31, 2014


Minik Pastane Sandviçleri











Ben sana "hemen yaparım Zeynepcim"demedim mi?
Hatta, "senin ki kadar iyi olur mu bilemem ama hemen gidiyorum mutfağa" diye de mesaj attım mı?
Attım:)
Ben sözümde dururum arkadaş:)
Kaç zamandır yediğim en lezzetli minik sandviçlerin tarifine, Zeynep'in bloğunda rastladım, sevgili, yeni tarifler denemeyi çok seven ve hep güzel şeylerin peşindeki okuyucu:)
Alp'in en çok sevdiği, içine nutella, çilek reçeli ne bulursa koyup, bayılarak yediği bu pastane tadı kıvamındaki sandviçlerin tarifine, www.zeynepinevi.com  adresinden ulaşabilirsiniz. 
Ben hamurun yarısını yuvarlak, yarısını oval yaptım. Oval yaptıklarımın içine, zeynepin tarifindeki gibi peynir doldurdum, yuvarlak olanlarıda, geçenlerde yaptığım kızılcık marmelatı ile yedik.
Hemde, uzuuun bir yürüyüş sonrası:)
Afiyet şeker-şükür olsun, yapan, yiyen, yediren, tadan, tarifi veren, verdiren herkese:)

Malzemeler
1 yumurta akı
1 çay bardağı ılık süt
1 çay bardağı ılık su
1/2 çay bardağı zeytinyağı
1 yemek kaşığı toz şeker
2 çay kaşığı tuz
1 paket instant maya
4 su bardağı-yaklaşık-un
Arasına krem peynir ve beyaz peynir karışımı (200 gr kadar)
Küçük doğranmış maydanoz
Üzerine yumurta sarısı
Un hariç tüm malzemeyi karıştırın. En son unu, azar azar ekleyin. -Ele yapışmayacak bir hamur olmalı.- 45 dakika mayalanması için bekleyin. Hamurdan ceviz büyüklüğünde parçalar koparın ve üzerine yumurta sarısı sürerek 170 derecede üzeri kızarıncaya kadar pişirin.
Henüz tam soğumamış sandviçleri ortasından keserek, peynir doldurun ve maydonoza bulayın.







26 yorum:

  1. Ah bu benim klasik poğaça tarifim:)) Afiyet olsun:)

    YanıtlaSil
  2. Ayy cok guzel olmuslar :-) maşallah :-)
    Yarin bende mi yapsam bundan :-)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. ertedi güne kalmayan cinsten bu ekmeklerde. Vakit bulunca dene derim.

      Sil
  3. ne zamandır bu poğacadan yapasım var..nefis görünüyor:)
    eline sağlık:)

    YanıtlaSil
  4. benim de çok sevdiğim bir poğoçadır bu ve aynı tarifi kullanmışız, gerçekten de çok lezzetli oluyor, seninkiler de çok ama çok leziz gözüküyorlar canım...

    YanıtlaSil
  5. Ne kadar güzel gözüküyor ya tam şimdi çayımın yanına ne güzel olurdu, kokusu geldi burnuma vallahi:))
    Deneyeceğim ben de.Sevgiler...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. ah burada olsan, yakın olsan, uzatmam mı bir tabak hemen. Ben yemiş kadar olurum o an.

      Sil
  6. Sabah kahvesinin yanına bir tane peynirli alırım :) Üstü de kızarmış oh miss gibi :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ersin sen bunu yaparsın:) Kızarkadaşını şaşırt bi sen:))

      Sil
  7. Çok güzel fotoğraflar..Çok güzel görünüyorlar,ellerinize sağlık :)

    YanıtlaSil
  8. nefis nefis! yemeden anlaşılıyor :)

    YanıtlaSil
  9. Ben de yapayım bu poğaçalardan, nefis gözüküyor :) Ellerine sağlık :) Bi de kadrajınaaaa :))

    YanıtlaSil
  10. en sevdiğim tarif bu ve evet kırpıklı hali çok sevimli.Çoktandır yapmadım korkumdan bir ara yapıp evi yine mis gibi kokutmalı.Ne olacak benim bu halim bazısı sadece yapar yemez ben yaptıklarımı büyük bir keyifle yiyorum o korkudan elim birşeye gitmiyor.Yoksa önüne geçemiyorum.Ah senin gibi şanslı olsam mutfaktan çıkmam ben.Yapamayınca senin fotolar ile yetiniyorum .Benim yerime de ye Emelcim.Afiyet bal olsun.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Yürüyüş yap, bak ne yersen ye, aktivite olmadı mı kilo verilmiyor inan. en iyisi de bence yürümek. Yoksa bu güzelliklerden niye mahrum etsin insan kendini.

      Sil
  11. Afiyet şeker-şükür olsun, yapan, yiyen, yediren, tadan, tarifi veren, verdiren herkese:)

    işte bu kadar, hayatın özü de bu aslında, paylaş , teşekkür et ve çoğal, hayat paylaşınca güzel, ne güzel laf etmişsin emelciğim,
    çok severim bu sandviçleri, birde kaşar rendesinden saçaklı yaparlar, hani içi tereyağlı, öylesini de pek severim. hepinize afiyet olsun, alp ciğime daha çok olsun :)))))

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. oh! oh! o senin dediğin, yeme de yanında yat dediklerinden Ayşencim:)
      Çok teşekkür ederim.

      Sil
  12. Nefiis görünüyor, iştah kabartıcı :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. sıcak hali muhteşem, bayatlayınca pek birşeye benzemiyor ama...

      Sil