Perşembe, Eylül 12, 2013

Şeftali, Yaban Mersini ve Frenk Üzümlü Kek


Çok mu "alengirli" bir başlık oldu nedir?
Hayır yani, hayatımız frenk üzümleri, yaban mersinleri yiyerek geçmiyor tabi ki ama doğanın mucizesi bu güzel meyveler artık, ülkemizde de,  her yerde ve uygun fiyatla bulunabiliyor olması çok güzel. Basit bir kekin içinde bile lezzetini gösteren yegane meyveler bunlar; Şeftali, Yaban Mersini ve Frenk Üzümü.
Bu nedenle, hele şimdi artık zamanı da geçiyorken, alabildiğiniz kadar alıp, dondurucuya atın, kekler yapın, çocukların yoğurduna ekleyin, muhallebilerinize koyun. 
Sabahları mısır gevreğinin içinde, ayrı bir renk cümbüşü ve tat yaratıyorlar, dip not olsun.
Mutlu kalın, sağlıcakla.





10 yorum:

  1. Şöyle bir düşündüm de malzemeler dolapta mevcut (frenk üzümü haricinde). Şimdi yatmak üzereyim ama artık ne kadar canım istediyse yarın sabah herkesten önce kalkıp bu kekten yapmayı planliyorum kafamda :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Biraz geç yanıt verebiliyorum, Sen yattın-kalktın ve yine yattın:) Bir ara yapınca bana foto çak:)Çok Sevgiler İpekçim.

      Sil
  2. Bu nasıl bir güzellik, nasıl gözlere şenlik bir görüntü. Mest oldum izlerken, dizi dizi, kıvrım kıvrım :)
    Yaban mersininin kurutulmuşunu bir ara çokça alırdım, sonra nedense unuttum. Şimdi aklıma düştü ya yine almalı, yapmalı!
    Eline sağlık olsun:)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Çok teşekkürler, eskisinden daha sık bulunabiliyor artık, hatta Natura verde diye bir marka var dondurulmuşunu satıyor aklınızda olsun. Metrolarda var.
      Sevgiler.

      Sil
  3. ağız sularını akıtan kek olsun bunun adı! yaban mersini depoluyorum dondurucuda ama şeftali dondurucuda nasıl olur hiç bir fikrim yok, frenk üzümü de pek leziz ama ben hesaplı olanını göremedim civar marketlerde :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Olsun be Ahu:)sen yeterki iste.
      Bak ne dicem, şeftaliyi (sert olanlarını) hafif şekerli suda, komposto gibi, kavanozlarda saklıyorum ben. Ama en sertlerini seç.
      Frenk üzümüde, Metro da Natura Verde diye bir markanın dondurulmuş olarak satılıyor. Ama emin ol, tazesini aratmıyor.
      Göz kırpma ikonu sana:)
      Öperim.

      Sil
  4. çok güzel olmuş ellerine sağlık

    YanıtlaSil
  5. Bu tarifi hemen denemek istiyorum harika gorunuyor. Ellerinize saglik!

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. çok hafif bir kek aynı zamanda. Yağının az olması ve meyve olması ile alakalı sanırım. Teşekkürler

      Sil