Pazartesi, Temmuz 15, 2013

Yine çiçek, hep çiçek...




İnsan bu kadar çiçek fotoğrafı çeker mi? Yok ben kesinlikle bir çiçekçi dükkanı açmalıyım. Geçenlerde bir yerde okudum. Atatürk'ün, çiçek sevgisi ile ilgili.
Paylaşayım sizlerle de.
Cumhuriyetin ilanı günlerinde, İstanbul'un ünlü çiçekçisi Yorgo Sabuncakis, Şehremini Nevzat bey tarafından, apar -topar Ankara'ya getiriliyor. Gazi Mustafa Kemal ATATÜRK'ün, karşısına çıkarılıyor. Gazi, Sabuncakis'ten, Ankara'da bir çiçekçi dükkanı açmasını istiyor. O dönemlerde, henüz gelişmemiş, adeta bir yangın yeri olan bu koca kasaba görünümlü yerde, "çiçeği kim alır ki Paşam?" diyor Sabuncakis. 
Atatürk " Kime satacağını mı soruyorsun, tabi ki bana" diyor. "Kimse almazsa, gel, hepsini ben alırım."
Sabuncakis'e o zamanlar, adı Taşhan olan, Ulus meydanında, Millet bahçesi içinde bir yer veriliyor ve Ankara'nın ilk çiçekçi dükkanı, Cumhuriyet ile hemen hemen yaşıt olarak orada açılıyor.
Kısa zamanda, herkes çiçek alıp vermeye, armağan etmeye, törenlere çiçek göndermeye başlıyor. 
Yani Atatürk, Başkent yapmayı planladığı Ankara için ilk güzelliği, çiçeklerle donatarak yapıyor.
Çiçekler içinde, harika bir gün geçirin.
Sevgiler








7 yorum:

  1. Güzel paylaşımın için teşekkürler Emelcim, zira şu günlerde fazlasıyla özlediğimiz Mustafa Kemal Atatürk, yine muazzam öngürüsü ve ince ruhuyla, bugünün dev sektörü olan çiçekçiliğin temellerini Cumhuriyet ile birlikte atmış.
    Gönülden sevgilerimle...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Öznurcum çok teşekkürler. Ne kadar haklısın. Hele, hele şu günlerde değil mi? Özlem ne kelime!

      Sil
  2. Çiçekler hayatın en güzel renkleri...Ben de kısa zaman içinde mavi ortancalar yetiştirmek istiyorum :) Paylaşım için teşekkürler...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. gamze: Benimde en sevdiğim çiçeklerdendir Ortanca. Gerçi benim sevmediğim bir çiçek var mı? ıı-ıh! yok sanırım:)

      Sil
  3. Hiç duymamıştım Atatürk'ün inceliği hakkında bir şey daha öğrendim sayenizde. teşekkürler paylaşım için...

    YanıtlaSil
  4. bloguna, zevkine, fotoğraf gözüne bayıldım, iyi ki bana bir yorum bıraktın ve seni ziyaret etme şansı buldum, takipteyim, sevgiler :)

    YanıtlaSil
  5. Hiç duymamışım :(
    Ne ince ne ileri görüşlü insanmış Atatürk...

    YanıtlaSil