Salı, Haziran 11, 2013

Muzlu & Çikolatalı Baton Kek









 Size de oluyor mu bilmiyorum ama, unu ekledikten sonra, hamurun aldığı kıvama göre, yaptığım tarifin, nasıl olacağını az çok kestirebiliyorum artık.
 Örneğin, mayalı hamurlarla uğraşırken, "yok bu kabarmayacak", "yok bunun içi pek pişmeyecek", "ııı-ıh tepsiye çok yayılacak bu" gibi tahminler yapıyorum ve %99 tutuyor.
Bu kek'in kıvamında da öyle oldu. "Güzel bir şey çıkacak ortaya" dedim ve BİNGO!
Yağı ne kadar az kullanırsanız o kadar kuru bir kek elde edersiniz ve ben çok yağlı kekleri sevmiyorum hakikaten.
Bu biraz kuru bir kek.
Arzu ederseniz yağ miktarı ile oynayın ama tarife sadık kalarak önce bir deneyin derim.
Çay ve ya kahve yanına müthiş bir kek oldu söylemesi ayıp mı? değil!
Afiyetle.
Muzlu & Çikolatalı Baton Kek
Malzemeler
2 su bardağı elenmiş un
1 su bardağı toz şeker
2 yumurta
2 yemek kaşığı tereyağ - oda sıcaklığında, yumuşamış-
2 yemek kaşığı süt
2 yemek kaşığı krema
1 fiske tuz
1 paket kabartma tozu
1 Muz - çatalla ezilmiş-
1 su bardağı damla çikolata - ben mari usulu eritilmiş-
Yapılışı
  1. Şeker ve yağı mikserle iyice karıştırın.
  2. Kremayı, sütü ekleyin ve karıştırmaya devam edin.
  3. Yumurtaları tek tek ilave ederek, karışıma iyice yedirin.
  4. Un, tuz ve kabartma tozunu ekleyin.
  5. Ezilmiş muzu ilave edin. Karıştırın.
  6. Ben-mari usulü eritilmiş damla çikolatayı, hamurdan bir su bardağı kadar alarak, içine karıştırın.
  7. Yağladığınız baton kek kalıbının içine, bir beyaz, bir çikolatalı hamurdan olacak şekilde sırası ile dökün.
  8. Fırını 180 dereceye getirin.
  9. 30-35 dakika kadar pişirin. -Kürdan batırdığınızda içi çiğ kalmayacak şekilde pişirin-
  10. Üzerine pudra şekeri dökerek servis yapabilir siniz.





Hiç yorum yok:

Yorum Gönder