Çarşamba, Mayıs 15, 2013

Ispanaklı Börek




Çocukken yediğim en lezzetli ve damağıma yapışan tatlardan biriydi, Ispanaklı kol böreği ya da annemin deyişi ile çarşaf böreği.
Ne zamandır, kendime maniler çıkararak yapmayı ertelediğim, -ya da cesaret edemediğim diyeyim- bir tarifti. Sanki, hamuru tutmayacak, açarken yırtılacak, hem o kadar büyük bir tezgahımda yok benim nasıl açılacak? diye sürekli kendi kendimle konuşurken, geçen yapmış ve fırına atmış buldum kendimi tam bir şuursuzluk hali içinde.
Sonra, kokusuna kapılıp gittim ve yerken dedim ki, "tamamdır". 
Bir sonraki sefere bu işi tam kıvırmış olarak, daha ne börekler açarım ben diye de gaza getirdim kendimi.

Ispanaklı Börek
Malzemeler
2 su bardağı un
1 su bardağından biraz az su
1 tatlı kaşığı zeytinyağ
Tuz
Açmak için, eritilmiş tereyağ,
İç Malzeme
1 kilo ıspanak
1 soğan
Tuz
Karabiber
Yapılışı

  • Ispanakları, soğan ile kavurun. Tuz ve karabiber ekleyin. Soğuması için bir kenara alın.
  • Unu derin bir kaba alarak, su, tuz ve zeytinyağ ekleyerek, ele yapışmayan, yumuşak bir hamur elde edin. -Çok yumuşak olursa, un, çok katı olursa su ilave edin.-
  • Hamuru üç eşit parçaya bölün ve her parçayı, oklava ile eritilmiş tereyağ  sürerek yuvarlak olarak açın.-Hamuru zar gibi incecik açmaya gayret gösterin. Yukarı kaldırdığınızda, karşı tarafı görecek gibi. Açarken süreceğiniz tereyağ, işinizi kolaylaştıracaktır.-
  • Açtığınız her bir yufkanın içine bolca ıspanaklı malzemeden yayın.
  • Her iki ucundan rulo yaparak yuvarlayın ve yağlı tepsiye yerleştirin.
  • Diğer iki hamuru da aynı şekilde açın, malzemesini koyun ve tepsiye yerleştirin.
  • 200 derecelik fırında, 25-35 dakika kadar pişirin.




2 yorum:

  1. Emelcigim ama olmaz ki pazartesi,ilk ders bitmis.bu garip arkadasin henüz kahvalti yapmamış aynı zamanda nobetci..Çok leziz görünüyor.. :) Ellerine sağlık

    YanıtlaSil
  2. Günaydın canım, kesinlikle kahvaltı için süper giderdi şimdi :) aynı hisler içerisinde türlü bahanelerle ve hazır yufkaya bu kadar alışmışken bende henüz cesaret edemiyorum itiraf etmek gerekirse :))
    Ellerine sağlık canım, enfes duruyor karşımda.
    Sevgiler, güzel bir hafta olsun...

    YanıtlaSil