Perşembe, Nisan 18, 2013

Çikolatalı Kek







Son kalan dilim için, önce kapanın eline vurulacak türden bir kek tarifiymiş. Yaparken burun kıvırdım, pek emin değildim zira sinir oluyorum yumurtanın beyazı ile sarısını ayrı ayrı karıştırmalara.
Tarifteki, yağ ve çikolata miktarı çok geldiği için biraz azalttım, margarin yerine tereyağ kullandım. Üzerine ayrıca bir sos uydurdum, "pastayım ben kek değilim" dese inanacağım, o kadar yani.
Bir sürü bahane eşliğinde, beni utandıran güzel bir kek oldu.
Hakkında uzun uzun yazılabilir, yerken dökülen kırıntılar, işaret parmağı dilde ıslatılmak sureti ile toplanabilir. Sakıncası yok.
Keyfinize bakın.
Çikolatalı Kek
Malzemeler
100 gram Tereyağ
2 çay bardağı toz şeker
1 paket vanilya
1 paket kabartma tozu
3 yumurta (beyazlarından ayırın)
1 paket bitter çikolata
1.5 su bardağı elenmiş Un
1 fiske tuz
Yapılışı

  • Tereyağ ve 1 çay bardağı şeker ile  kapta mikser yardımı ile çırpın. 
  • Çikolatayı benmari usulu eritin.
  • 3 yumurtanın sarısını ve diğer tüm malzemeyi kaba teker teker ekleyerek karıştırmaya devam edin.
  • Diğer kapta, yumurtanın beyazını ve kalan 1 çay bardağı şekeri iyice çırpın.
  • Karışıma ekleyin.
  • 175-180 derece de 35-40 dakika kadar pişirin.
  • Üzeri için herhangi bir çikolatalı sos veya başka bir sos kullanabilirsiniz. Dondurma da yakışır.





Hiç yorum yok:

Yorum Gönder