Çarşamba, Ocak 02, 2013

Minik poğaçalar



Bu aralar, -dikkat ettiğinize eminim- fotoğraflarımı kolaj yapmaya başladım. Bir tür mozaik yerleştirme. Bunun sebebi, sınırlı sayıda fotoğrafı bir posta sığdırmak zorunda kalmak istemeyişimden. Bir yemeğin ya da objenin fotoğrafını çekerken, farklı kareler yakalamak için sekiz takla attığım durumlar nedeniyle, birikmiş bir fotoğraf ordusu ile karşı karşıyayım ve ben hiç birini bir diğerinden ayıramıyorum iyi mi? 
Hepsi o kadar güzel poz veriyorlar ki bana. Şunu mu koysam, yok bunu koyayım derdimi ancak bu teknik çözecek gibi.
Şimdi ne alâka minik poğaçalar tarifi dururken, benim tekniğimden size ne değil mi? Uzatmamayım da, sadede geleyim en iyisi.

Keyifli bir gün, sağlıkla.

Malzemeler
Hamuru için
125 gram tereyağ
1 yumurtanın akı -sarısı üzerine-
1 tatlı kaşığı mahlep
1 su bardağı yoğurt
1 tatlı kaşığı tuz
2 çay kaşığı kabartma tozu
Aldığı kadar un - yumuşak, ele yapışmayan hamur kıvamı-
Üzeri için
Çok az,doğranmış maydanoz içinde, az miktarda rendelenmiş beyaz peynir,
yumurta sarısı
Yapılışı

  • Oda sıcaklığında bekletilmiş tereyağını ve diğer malzemeleri karıştırın. 
  • Unu azar azar, yumuşak kıvamlı ele yapışmayacak bir hamur elde edene kadar ekleyin.
  • Hamurdan ceviz büyüklüğünde parçalar koparın, yuvarlayın ve kağıt muffin kalıplarına hamur toplarını koyun.
  • Küçük muffin tepsisine yerleştirin ve üzerine yumurta sarısı sürün.
  • Rendelenmiş peynir ve maydanoz karışımından birer tutam, topların üzerine yerleştirin.
  • Fırını 180 dereceye getirin ve yaklaşık 20-25 dakika kadar pişirin.







Hiç yorum yok:

Yorum Gönder