Perşembe, Aralık 13, 2012

Yağsız, Frambuaz ve Yaban Mersinli Pasta









Çok kısa anlatıp hemen "sadede" geleceğim zira, bu pastayı yaparken nasıl keyif aldıysam, yerken ve fotoğraflarken de aynı keyfi yaşadım. 
Tarif tamamen "derleme". Bu nedenle, herhangi bir "kaynak" gösteremeyeceğim üzülerek. İçinde, tek "bir gram" yağ da yok.
Okuduğum ve notlar aldığım tüm tarifler, ne yazık ki! hüsranla sonuçlandı. Altı üstü bir pandispanya hamuru yapacağım ama hele bir tanesi, çöpe giden 12! yumurta ve 350 gr. tereyağıma mal oldu.  Yazık, günah. 
Malzemeleri abartan, sayın çok okunan yemek blogları! Lütfen biraz insaf. Bir pandispanya, 6 yumurta içine, 6 yumurta kremasına ve "350 gram tereyağı" ile nasıl mücadele edecek! Edemedi haklı olarak, ortaya, vıcık vıcık yağlı ve "yumurta yumurta" kokan, bir şey çıktı. 
Tabi... bu da bana ders oldu. Önce malzemelerin miktarlarına "inanmam" lazım bundan sonra tarifleri yaparken demek ki.
Bu pasta ise tam kıvamında. Hele pandispanya! ah o pandispanya!
Tek başına bile yenebilir, üzerine bir şey koymadan. Yumuşacık, mis, pamuk.
Nihayet, elimin altında, harika bir "pasta" harika bir "pandispanya" tarifim" var artık.
Yaşasın.


Malzemeler

Pandispanya için:
4 yumurta
2.5 kahve fincanı şeker
3 kahve fincanı un -elenmiş-
1 kahve fincanı nişasta -Mısır nişastası-
3 yemek kaşığı kaynar su
2 çay kaşığı kabartma tozu
Vanilya
Pasta kreması için:
3 su bardağı süt - kremayı çok kıvamlı bulursanız, süt miktarını arttırın-
2 çay bardağı şeker
1 yemek kaşığı un
1 yemek kaşığı mısır nişastası
1 yumurta sarısı
Süslemek için:
1 paket dr. oetker orman meyveli kremşanti
Alt tabana sürmek için biraz çilek ve ya frambuaz reçeli
10-12 adet frambuaz
10-12 adet yaban mersini- süslemek için, başka meyvelar ile kendi yaratıcılığınızı kullanabilirsiniz.-
30-35 gram beyaz çikolata rendesi
Hindistan cevizi
Yapılışı

  • Önce pandispanyayı hazırlayın. Yumurta ve şekeri iyice çırpın. Diğer malzemeleri de ekleyerek, kelepçeli kek kalıbına koyun ve fırında, önce 150 derecede 15 dakika, daha sonra 180 derecede, toplam 40 dakika kadar pişirin. -üzeri hafif pembeleşiyor ve göz göz oluyor.-
  • Fırından çıkardığınız pandispanyayı soğuması için bir kenarda bekletin.
  • Kremasını hazırlamaya başlayın. Tüm malzemelerini, bir tencerede, çırpma teli ile hızlıca karıştırın. Ocağı yakın, muhallebi kıvamını alıncaya kadar sürekli karıştırarak pişirin. -Kıvamı kalın gelirse, süt ilave ederek, istediğiniz kıvamda inceltin.-
  • Soğuyan pandispanyayı, uzun bir bıçak yardımı ile ortadan ikiye kesin.
  • Alt tabana, çilek reçelinin -sadece suyunu- hafif bir tabaka şeklinde sürün.
  • Kremayı, yanlardan 1 cm boşluk kalacak şekilde tabana yayın.
  • Üzerine frambuaz ve yaban mersinlerinin yarısını yerleştirin.
  • Pandispanyanın diğer tabanını üzerine oturtun. Hafifçe bastırın. Yanlardan taşan kremayı, spatula ile kenarlara sürün.
  • Üzerine hazırladığınız kremşantiyi bolca ve düzgünce sürün. Heryeri iyice kaplandıktan sonra, çikolatayı rendeleyin ve hindistan cevizini koyun.
  • Kalan frambuaz ve yaban mersinleri ile üzerini süsleyin.





7 yorum:

  1. Çok nefis olmuş. Ellerine sağlık. Sevgiler.

    YanıtlaSil
  2. O kadar haklısın ki ben de şöyle bir çare buldum tv kanallarında bire bir yapılan kek ve pasta tariflerini uyguluyorum ki gerçek görüntü ve tat ortaya çıksın diye,işe yarıyor ama en mantıklısı dilediğin ölçü ve tatta kendine uyan tarifi uygulaman çok iyi ve çok güzel bir şey ortaya çıkmış ellerine sağlık canım benim mutlu ve tatlı bir gün geçirmen dileğiyle

    YanıtlaSil
  3. harika görünüyor canim, ellerine saglik... deneyecegim...

    YanıtlaSil
  4. ebruli tatlar: Mesajın ve ziyaretin için çok teşekkürler.
    FERİDECO: En iyi yolu bulmuşsun. Ben de artık akıllandım. 12 yumurta çöpe gidince, içim cız ettiı. Çok teşekkürler.
    eda: Teşekkürler, tadı da öyle:)
    Nilü: Nilü'cüm, kızlar bayılacak. Birde pembe pembe..tam onlara göre.Teşekkürler, Sevgiler.

    YanıtlaSil
  5. Bayıldım pastana, çok lezzetli yumuşacık görünüyor. Yaşpasta yaparsam mutlaka senin tarifi denicem. Ellerine sağlık.

    YanıtlaSil
  6. emel,yumurta k9kanlara ve yağdan geçilmeyenlere ben de sinir oluyorum, buna bayıldım. İyiki keşfettin,en yakın zamanda deneyeceğim, kaynak yok diye ne üzülmesi, sevineceğim ben, yepyeni keşiflere o halde :)

    YanıtlaSil