Çarşamba, Kasım 14, 2012

Mozaik Pasta








İstedim ki, bisküvilerini de, evde kendim yapayım.

"Amerika'yı yeniden keşfedeceğim ya"
"Gereksizlik" hissiyatı işte.
İlk denememde tepetaklak oldum tabi. 
Tam bir hayal kırıklığı.
Garip, vıcık vıcık yağlı kurabiyeler çıktı ortaya.
O kadar malzemenin boşa gittiğine mi yanayım?, epey bir vaktimi aldığına mı? 

Sonra, Ali Ağaoğlu'nun sinirlerimi bozan! hareketini yaparken buldum kendimi.
Bu değil!, bu olmamış!, ben böyle istemedim!
Ve, mevcut tariflerin hepsini "uzaya kadar yolunuz var" diyerek gönderdim, gitti çöp sepetine.


Bu tarif ise can suyu gibi geldi.

Aydacığıma ait.
Ben biraz değiştirerek yaptım gerçi.
Tadı muhteşem, kıvamı harika.
Diyeceğim, macera aramaya gerek yok yani.
İşte, Alp'in taklalarına sebep, mozaik pasta.
Huzurlarınızda.


Malzemeler
1,5 paket petibör bisküvi
1 su bardağı süt
3 yemek kaşığı kakao
3 yemek kaşığı toz şeker
1 yemek kaşığı tereyağ -eritilmiş-
1 çay kaşığı vanilya
1 yemek kaşığı hindistan cevizi.

Yapılışı
  • Bisküviler hariç, tüm malzeyi, sütü, erimiş tereyağını -sıcak olmasın-, şekeri, kakaoyu, vanilyayı ve hindistan cevizini derin bir kapta iyice karıştırın.
  • Bisküvileri, iri parçalar halinde, kırarak, karışıma ekleyin ve tahta spatula ile karıştırın.
  • Streç folyo üzerine dökerek, elinizle piramit şeklini verin. -Ya da kendi istediğiniz bir şekli verebilirsiniz-
  • Buzdolabında 1 saat kadar bekletin.
  • Üzerini de isterseniz, çikolata sos ve ya hindistan cevizi ile süsleyebilirsiniz.





5 yorum:

  1. Bayılırım mozaik pastaya. Tariflerinize çok güveniyorum. İlk fırsatta deniycem. Bir önerim olacak. Cafe Nero'daki mozaik pastalara portakal kabuğu da rendeliyorlar ve inanın harika oluyor. Tavsiye ederim. Sevgiler....

    YanıtlaSil
  2. Pınarcıgım ben cok sık yaparım..Ben de sana ıcerısıne cevız, badem gıbı kırılmıs kuruyemıs ve kuru uzum koymanı tavsıye edebılırmıyım..Bunlar arasında en guzelı tuzsuz yesıl antep fıtıgı yakısıyor..Tabıı arkadasın soyledıgı gıbı portakal pastayı mukemmel yapar..Ellerıne saglık

    YanıtlaSil
  3. Thank you for stopping by and for your kind comment <3

    The recipe is a basic sponge cake and the only thin extra is that I added gingerbread spices.
    About 1 tsp of cinnamon, ginger and cardamon.
    The frosting/icing is powder sugar and water, them I sprinkled powder sugar on the top.

    Good luck!
    Btw, your blog is just so lovely!!!
    Mia

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Prenses mutfağı: Portakal kabuğu da konabilir elbette. Süperde olur eminim. Teşekkürler.
      Hülya Yazıcıoğlu: Bunu da not ettim Hülya... Çok teşekkürler.
      Mia: Thank you very much for your visit and nice words. I'll try the recipe as soon as possible. Much loves.

      Sil
  4. tesadüfen rast geldim sayfaniza .
    resimlere bayildim ama lakin yazilari okumakta zorlandim
    yasli olunca zor oluyor okumak biraz daha büyüyebilirlermi onlar
    sevgilerimi birakiyorum mutlu hafta sonlari

    YanıtlaSil