Pazartesi, Kasım 05, 2012

Ev yapımı Ricotta / Homemade Ricotta




Ev yapımı ricotta

Elimde bir gazete parçası.
Tarihi 11 Eylül 2005'i gösteriyor. 
Rahmetli Arman Kırım'ın sağlıklı ve o "ağız tadımıza" tat katan, Hürriyet yazılarının en müthiş, en keyif aldığım zamanları...
Saklamışım.
Hafif sararmış defterin arasında ama olsun. Benim için çok değerli.
Ta o zamanlar aklıma koymuşum ricotta yapmayı ama fırsat olmamış belli ki...
Şimdi tam zamanı.
Hazır evde yoğurt işine de girmişken, bir de ricotta deneyeyim istedim ve...
BİNGO!
Neden daha önce denemedim diye, kendime hayıflanarak, hem yedim, hem tekrar tekrar teşekkür edip andım Arman Kırım'ı...
Gerekli olan sadece, bir kutu pastörize süt, bir çay kaşığı tuz ve 5 yemek kaşığı üzüm sirkesi.
Sizde evde, sıcacık simitle, taze peynir yemek ve bu peynirle harika tatlılar, makarnalar yapmak isterseniz alın size nefis bir Arman Kırım tarifi.
Yiyin ve "dua" gönderin ona...

Ev yapımı ricotta

Malzemeler
1 litre pastorize edilmiş süt
1 çay kaşığı tuz
5 yemek kaşığı üzüm sirkesi

Yapılışı
  • Çelik tencereye sütü ve tuzu ilave ederek, kaynama noktasına gelene kadar ısıtın.
  • Ocaktan alın ve üzüm sirkesi ilave ederek, kesilmesi için, bir kaç tur karıştırın. 
  • Tencerenin üzerine bir mutfak bezi koyun ve en az 2 saat kadar beklemeye alın.
  • Daha sonra, bir tülbent yardımı ile mis gibi ricottanızı süzün ve 1 saat kadar daha tülbentin içinde süzülmesi için bekletin.
  • İyice sıkıp, yuvarlak şekil vererek saklama kabına alın.
  • Hemen bitirmezseniz, cam bir kap içinde bir hafta kalabiliyor.Arman Kırım'ın arşivlenmiş yazıları için buraya bakabilirsiniz.




1 yorum: