Perşembe, Kasım 22, 2012




Bardak altlığı- Crochet (Tığ işi)

Çocukluğuma ait kalıcı karelerden biri.
İlkokul bile değilim.
Annem, elinde örgüsü, camın kenarında hızlı hızlı ellerini, yukarı aşağıya hareket ettirip, harika motifler yapıyor.
Konuşurken, ellerine bakmadan, aynı zamanda örmeye devam ediyor...
Bazen ördüğü ipi, boynuna takıyor, bazen parmağına doluyor. Sihirbaz gibi geliyor, nasıl yapıyor diye izliyoruz sürekli kız kardeşimle. 
Arkasından, heveslenip, kafası kabak! üstü çıplak! plastik bebeğimize, hırka, kazak örmeye çalışıyoruz.
Ev, renk renk tığlar, renk renk şişler, yumaklar ve dantel ipleriyle dolu. 

Annem hala örüyor...
Senelerdir, bıkmadan, usanmadan, gözlerinin artık iyi görmemesine, ellerinin tutmamasına, eklemlerini iyi hareket ettirememesine rağmen...

Şimdi bakıyorum da, bizlerde nasıl "Annem" gibi olmuşuz.
Ablamın da, benim de, kız kardeşiminde evi çeşit çeşit tığlar, yumaklarla dolu. Hepimizin bir el işi kutusu olduğu gibi, her tığı, her şişi beğenmeme, yünden, iplikten anlama, örneğe bir bakıp, hemen çıkarma durumlarımız var.
Hatta Mete'yi de, bu yolla "tavlamış olma" ihtimalim yüksek. Başına çorap örmektense, üzerine kazak örmeyi tercih etmişim! Ne iyi etmişim.

Neyse, bu bardak altlıklarının örneğini de "crochet linklerinden" birinden buldum. Ablama "yeni ev hediyesi" olacaktı ancak dayanamadım geçen söyledim telefonda.

Güzel, sağlıklı günlerde kullansın, mutlulukla otursunlar yeni evlerinde.

Harika bir gün olsun birde.









1 yorum:

  1. Emel cim ellerine sağlık...
    Senin de dediğin gibi bu işleri evin büyüklerinden öğrendik ben Rahmetli babaannemden öğrenmiştim onun elleri hiç boş görmedim hep birşeyler yapardı...Şimdi bende onun yolundan gitmeye çalışıyorum...Bi araya gelebilirsek senin içinde hazırladığım motifler var...
    Sevgilerimle....

    YanıtlaSil