Çarşamba, Eylül 05, 2012



Şeftali reçeli


Yok artık! 
Hakkında okuduklarımdan sonra, ilk sözüm oldu.
Bir meyva düşünün..
Bir sürü mineral ve vitamin içermesinin yanında, kanı temizliyor, ateş düşürüyor, böbrekleri temizliyor, kabızlığa iyi geliyor, cildi güzelleştiriyor. Onu yapıyor, bunu da yapıyor..
Doktor musun mübarek? diyesi geliyor insanın.
Biraz araştırmaya kalkınca, sanırım bir ansiklopedilik bilgi çıkabilir okuduklarımdan. Mitolojik tarafı da çok zengin. Ölümsüzlük ve uzun hayat sembolü olduğu şaşırtmadı. 
Rüyanızda şeftali görürseniz sevinin mesela.."hayıra alamet" bir sürü yorum..para, sıhhat ve aşk diyor bir çok kaynak..
Nasıl istersen öyle tüket diyor bir yerde de..İster taze, ister reçel, ister şarap, ister likör,istersen komposto..
Zencefil ve Tarçın ile olan dostluğu sayfalar dolusu..
Bu yaz, nasıl bol, nasıl bereketli geçti şeftali açısından..kahvaltıda bile, üzerine taze bademle tükettiğimiz baş tacımız oldu. 
Mevsim dönüyor ve şeftali ile son danslarımızı yapma zamanı..Bulabildiğiniz kadar alıp tüketin ve kışlık saklayın. Seneye görüşmek üzere deyip, bir öpücük kondurmayı da ihmal etmeyin,  güneşten yanmış pembe yanaklarına..


Şeftali reçeli

Malzemeler



3-4 adet büyük boy şeftali (olgun olanları tercih)
4 su bardağı toz şeker
Yarım limon suyu
Karanfil 1-2 tane



Yapılışı

  • Şeftalileri, küpler halinde doğrayın ve üzerine şekeri koyarak, 1 saat kadar bekletin.
  • Ocağın üzerine koyun ve yüksek ateşte, meyvaları dağıtmadan - tahta bir kaşık ile- şeker eriyinceye kadar karıştırın.
  • Suyunu salmaya başladığında, altını kısın ve arada bir karıştırarak -yaklaşık bir saat kadar- pişirin.
  • İndirmeye yakın, üzerine limon sıkın ve karanfilleri koyun.
  • Soğuduktan sonra, kavanozlarda saklayabilirsiniz.







5 yorum:

  1. Günaydınnn....Sabah sabah yine süper bir görüntü... En sevdiğim meyvelerden biridir şeftali..Gerçekten ellerine sağlık çok güzel gözüküyor.Bende bu sevdiğim meyvenin en kısa zamanda tarifinle reçelini yapmaktan mutluluk duyacağım...Sağlıkla ve sevgiyle kal...

    YanıtlaSil
  2. Emelcigim bugün marketten şeftali alıp hemen yaptım reçeli ,su an soğumaya bıraktım yarın izninle senden de bahsederek bllogum da yayınlayacağım.İnsanlari tanımak ,iyi elektrik almak için illaki yüzünüze tanışmak gerekmedigini bir kez daha anladım .tekrar teşekkür ederim.sevgilerimle...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ellerine sağlık handecim..ne demek, tabiki...fotoğraflarını sabırsızlıkla bekliyorum..

      Sil
  3. Tam günümü blogunuzu gezmeye ayırdım...çok sevdim ...reçeller ilgi alanım yorumlarımı da reçel postlarına bırakıyorum, ayrıntılar hayattır diyorum sevgiler...

    YanıtlaSil