Cuma, Haziran 01, 2012

Kır Pidesi




Kır Pidesi

Bir tarif kitabımdan bahsetmiştim. Annemin yıllar önce, "açma yapmayı öğreneyim" diye bana verdiği, sayfaları yıpranmış, kapağı, adı-sanı belli olmayan, pizza tarifini "burada" uyguladığım ve tadına bayıldığım kitap.

İşte, o kitapta bulduğum bu pide tarifi de, en az pizzanın ki kadar lezzetli ve "yemede yanında yat" kıvamında oldu.


Kır Pidesi

Malzemeler

2,5 su bardağı elenmiş un
2 yumurta (1 tanesinin sarısı üzeri için)
2 çay bardağı ılık süt
1 yemek kaşığı tepeleme tereyağ veya margarin
1 tatlı kaşığı zeytinyağ
1.5 çay kaşığı şeker
1 paket instant maya
1,5 çay kaşığı tuz

İç Malzemeler

Soyulmuş domates
Peynir
Maydanoz
Dere otu

Hazırlanışı

Önce hamuru mayalama işlemi ile başlayın. 

  • 1 çay bardağı ılık süt içine, 1.5 çay kaşığı şeker ve instant maya ilave ederek, -arada bir karıştırarak- köpürmesi için 10 dakika kadar bekletin.
  • Unu, karıştırma kabına alın ve ortasını açın. İçine, 1 çay bardağı süt,  yumurta, margarin veya tereyağ, uz, zeytinyağ ve köpüren mayayı ilave edin.
  • İyice yoğurun. Yumuşak ele yapışmayacak bir hamur elde etmeniz gerekiyor. -Hamur biraz yumuşak oldu ise un, sert oldu ise süt ilave edebilirsiniz.-
  • Hamurun üzerini kapatarak, ılık bir yerde, 20-25 dakika, arada yoğurarak bekletin.
  • Hacminin, yaklaşık 2 katına ulaşan hamuru, mutfak tezgahının üzerinde 2 eşit parçaya ayırın.
  • Bir parçayı, yatay şekilde, uzunlamasına düzleştirin, eliniz ile yanlardan kaldırarak pide şeklini verin.
  • Diğer parçayı da aynı şekilde açın.
  • Ortasına, hazırladığınız iç karışımı yayın.
  • Kenarlarına yumurta sarısı sürün. Kalan sarıya bir miktar sıvı yağ ekleyerek, yaydığınız harcın üzerine dökün. - eğer yumurtayı seviyorsanız, ortasına bir bütün yumurta da kırabilirsiniz, ben tercih etmedim-
  • Dilerseniz, susamla süsleyin.
  • 200 derecelik fırında, 15-20 dakika pişirin.



6 yorum:

  1. Ne kadar lezzetli görünüyor, beni yoldan çıkarmaya mı çalışıyorsun canım :)) Ellerine sağlık...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. sabah senin postunu görünce.."eyvah" dedim.."bahar'a inat gibi olacak şimdi":))) kız, rejime girmiş, kafasına koymuş bendeki de iş yani:) bunlar seni caydırmasın bahar cım..yola devam:) seni destekleyen postalarım çok yakında:))

      Sil
  2. :)) İyi ki fesat bir kalbim yok, yoksa derdim "nispet mi?" diye:) Ama benim asıl merak ettiğim; sen bu kadar lezzetli tarifleri yaparken nasıl oluyor da formunu koruyabiliyorsun? İşin sırrını paylaş lütfen canım bizimle...

    YanıtlaSil
  3. cok nefis görünüyor... Ünsal iyilesince yapicam....

    YanıtlaSil
  4. Pınar çok lezziz yaz günlerindeki bahce partiler için iyi bir input

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Bahar- teşekkür ederim, pek iştahlı biri sayılmam. İşin sırrı yaparken doymakta sanırım:) önce göz doyuyor:)
      Nilüfer- Nilü, mutlaka dene. İç malzemeyi istediğin gibi çeşitlendirebilirsin. Ben peynirli tercih ettim..
      Manjulika- Teşekkürler..Pratik ve doyurucu..Aklında bulunsun.

      Sil