Cuma, Mayıs 25, 2012

Sakızlı Muhallebi







Hangi fotoğrafı koyacağımı bilemedim. 
Hiç birini birbirinden ayıramadım. Yerken de hepsini yemek istedim.  
Dolabın en arkasına saklayıp, kimse göremesin, arada sırada gidip gelip kaşıklayayım istedim. 
Hatta kaşık bile içinde kalsın istedim..
Bu muhallebi beni şaşkına çevirdi.
Alaçatı'dan geçen sene getirdiğimiz,  damla sakızı macunu ve annemin bahçe böğürtlenleri.
Muhteşem uyum.
Yemede yanında yat, hatta al yatağına, gece-gündüz bir kaşık ağzına at:)


Malzemeler

600 mlt süt
1/2 Su bardağı un
1/2 su bardağı şeker
2 tatlı kaşığı sakız macunu - yoksa damla sakızı, ezilmiş 2 adet-
1 poşet dr. oetker damla sakızlı vanilya
1 çimdik tuz
Süslemek için badem - tavada az yağ ile kavrulmuş- ve dileğiniz meyve

Hazırlanışı


  • Süt, un, şeker, vanilya, tuz ve damla sakızı macununu bir tencereye alarak, iyice çırpın.
  • Ocağın altını -orta ateş- yakın ve karışımı sürekli karıştırarak, muhallebi kıvamında pişirin.
  • servis kaplarına alın ve badem, nane, taze çilek, böğürtlen - ne varsa- süsleyin.


Hiç yorum yok:

Yorum Gönder