Pazar, Ekim 10, 2021

ELMALI TURTAYA YAKIŞAN BİR PAZAR














Yağmur, yumuşacık bir tonda yağıyor, hiç ses çıkarmadan, usul usul.
Balkonda ne varsa topladım, masa, sandalye, minder kaldırdım. Kalan bir iki çiçeğim var, ama sanki daha yaz bitmedi dercesine çoştu saksısında. Yazın açmadığı kadar çiçekli, kokmadığı kadar güzel kokuyor.
Temizlik, alışveriş ve haftasonuna saklanan bir sürü işin ardından, bu elmalı turtada kendiliğinden çıkıverdi aradan.
Doğaçlama bir tarif oldu ve ben bu kadar güzel olacağını tahmin etmemiştim.
Hamuru kıyır kıyır ve içi çok yoğun tarçınlı dilim elma.
***
1/2 paket tereyağ oda ısısında
1 çay bardağı zeytinyağ (ben ceviz yağı kullandım)
1 yumurta
2 yemek kaşığı yoğurt
1 çay bardağı pudra şekeri
1 çay bardağı nişasta (buğday vardı evde)
vanilya
kabartma tozu
bir tutam tuz
Aldığı kadar un (ele yapışmayan-kulak memesi kıvamı)
***
4 elma (ince dilimlenmiş)
2 tatlı kaşığı tarçın
2 yemek kaşığı toz şeker
***

Tüm hamur malzemelerini karıştırdıktan sonra, tezgahta hamuru uzunlamasına ekmek şeklinde açın.
İçine dilimleyip, tarçın ve şekere buladığınız elmaları gelişigüzel yerleştirin.
Hamuru yanlardan ve uçlarından, elmaların üzerini kapatacak şekilde kıvırın.
(Elmalar çok olduğu için benimki tam kapanmadı ama sorun değil, elmaların gözükmesi daha iyi oldu.)
180 derece de 20-25 dakika üzeri pembeleşinceye kadar pişirin.
Soğuduktan sonra pudra şekeri serpin.
Dilimleyerek servis edin.

Afiyet olsun.

***











 

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder