Pazar, Şubat 07, 2021

ZAMAN SU GİBİ & "TİKKA MASALA" SOS














 

Nasıl akıp gidiyor, hangi ara ocak bitti, neredeyse şubat ortası. Anlayan varsa "tane tane" anlatsın. 

Bir hafta tatildim.

Tatilin başında, evle ilgili ne planlar, ne düzenlemeler kafamda.

Hepsi için yeterli zamanım var nasılsa, bir bir hallederim derken, yarın iş başı yapacağım!

Ben ne yaptım.

Hiç.

Zaten, insanın nedense içinde de gelmiyor bazen. Gündem son derece can sıkıcı. Ne kadar haberleri açmayayım, okumayayım deseniz de, bir yerden içine giriyorsunuz yine de.

Nasıl düzelir, nasıl yoluna girer herşey, zamanla göreceğiz.

Hayırlısı olsun herşeyden önce.

Sağlık olsun.

*******

Geçen gün, tavuğun yanına Mete, bir sos yaptı. Hint sosuymuş. Tikka Masala Sosu.

Meraklı böyle değişik soslara, karşımlara. Evde de baharatlar vardı, hepsini karıştırmış ve harika bir sos çıktı ortaya. Aslında bu sos bir marinasyon sosu. Tavuğu pişirmeden önce bu sosa yatırıp pişiriyorlarmış hintliler.  Öncesinde mesela, baharatları kavuruyorlarmış, aroması iyice ortaya çıksın diye. Krema da ilave edip, tavukları bu karşımında bekletiyorlarmış.

Böylesi de iyi oldu. Tam tarif isteyenler, internetten araştırabilir.

Sizlere de yazayım bizim uyguladığımız tarifini, belki denemek isterseniz.

TİKKA MASALA SOS 

1.5-2 çay bardağı süzme yoğurt

1 çay kaşığı keten tohumu (ince çekilmiş)

1 çay kaşığı kişniş Tohumu (ince çekilmiş)

1 çay kaşığı kimyon

1 çay kaşığı dövülmüş karanfil

1 çay kaşığı kırmızı biber (toz-acısız)

1.5 çay kaşığı zerdeçal

1 çay kaşığı zencefil

1 çay kaşığı soğan (kurutulmuş)

1 çay kaşığı sarımsak (kurutulmuş, yoksa çiğ sarımsak)

2 çay kaşığı oda ısında yumuşak tereyağ

2 yemek kaşığı zeytinyağ

Tüm malzemeyi bir kabın içinde iyice karıştırın. Yukarıda ki fotoğrafta olduğu gibi, "kıvamlı" bir sos olacak.

Pişirdiğiniz etin veya tavuğun yanında servis yapın.







2 yorum:

  1. Do you have any video of that? I'd like to find out more details.

    YanıtlaSil
  2. Kakule de var diye biliyordum sosun içinde. Ben hint yemekleri yapan yerlerde
    yiyordum ama herkes beğenmez. çok keskin tadı var. ben değişik tatları sevdiğim için
    bayıldım

    YanıtlaSil