Pazar, Kasım 11, 2018

SİRKELİ UNLU BÖREK & ESKİ ASKILIK

İki alakasız başlık gibi belki ama fotoğraflara sonradan dönüp bakınca, "ev hali işte, bir tarafta börek pişirken, diğer tarafta eskici de bulduğun askı için uygun bir yer arar, takmaya çalışırsın" dedim içimden.

















Tarif çok sevdiğim, instagram'ı açtığımda mutlaka baktığım hesaplardan biri olan, arkadaşım ijlal'e ait.
@ijlalveevi

İjlal'in becerikli ellerinden sadece, bu harika tarifler çıkmıyor. Çok şirin "bez tavşan bebekler "dikiyor ve satıyor.
Geçenlerde instagram hesabında yayınladığı bu böreğin tarifini daha önceden, başka bir kanal üzerinden denemiş ama tutturamamıştım.  Yufka hamuru ama sanki evde açılmış börek gibi. Kıyır kıyır bir börek.
İjlal tarifini paylaştıysa bir bildiği vardır dedim ve bugün pişirdim.
Onun verdiği tarifte, 6 yufka kullanılıyor, ben 2 yufkadan yaptım. Size ijlal'in orijinal tarifini yazayım, az kişiyseniz ölçüleri benim gibi yarı yarıya düşün. Böreğin şeklide size kalmış. ister sigara böreği gibi sarın,  ister tepsi böreği gibi yapın. -Ben iki yufkayı ortadan ikiye bölüp, uzun kenarına kıymayı koyup sardım.-

6 yufka
2 yemek kaşığı un
2 yemek kaşığı sirke
1 su bardağı sıvıyağ
İçi malzeme için ne isterseniz kullanabilirseniz. Ben kıyma-soğan kavurdum. İjlal patates kullanmış.

Önce sosu hazırlayın. Un, sıvıyağ ve sirkeyi boza kıvamında iyice karıştırın.
Yufkaya sosu sürün.
İçine malzemeyi koyun.
benim gibi rulo yapacaksanız, dediğim gibi yufkayı ortadan ikiye bölüp, uzun kenarında malzemenizi koyun.
Yağlanmış tepsiye dizin. 
200 derece de 20-25 dakika pişirin.
Üzerine yumurta sarısı sürmedim, kalan sosu gezdirdim. Biraz da susam.
on numara bir börek oldu.

Yapanlara afiyet olsun.






6 yorum:

  1. Börek de çok güzel görünüyor. Askı da otantikmiş.Güle güle kullanın.:)

    YanıtlaSil
  2. sen deneyip puanladıysan bende gözü kapalı denerim arkadaş:)
    öperim.

    YanıtlaSil
  3. Unlu börek bence ev açması böreğe en yakın olanı. Ellerine sağlık .
    Askılıkta çok güzel.

    YanıtlaSil
  4. Börek kesinlikle denenecek
    ebru

    YanıtlaSil
  5. askı çok güzel, böreğin sirkesiz versiyonunundan yemiştim, çıtır çıtır oluyor sirkeli de deneyeceğim.
    Ellerinize sağlık sevgiler

    YanıtlaSil
  6. börek çok lezzetli görünüyor...

    YanıtlaSil