Çarşamba, Mayıs 07, 2014

Antep Fıstıklı Kurabiye











Aslında, bilmeyerek, biraz üzerini kızartmışım. Sonradan,  dikkatli okuyunca, "Lezzetli Atölye" Nilgün'cüğümün" üzeri beyaz kalmalı" uyarısını farkettim, nasıl okuduysam artık.
Bu kurabiye tarifini, Nilgün'ün, muhteşem tarifinden esinlenerek, biraz kendi damak zevkimize uygun hale getirerek denedim.
Pudra şekeri yerine toz şeker koydum mesela, "antep fıstığı tozu" evde olmadığı içinde, o kısmı "es" geçtim.
Tarife, bir kaşık yoğurt ilave ettim. Biraz daha yumuşak bir hamur elde etmek için.
Hangisi kolayınıza giderse, siz onu deneyin. Nilgün'ün tarifi esas olan, ben kendimize göre uyarladım o kadar.
Antep fıstıklı puding o kadar yakışıyor ki tarife,  çok değişik ve çok "fıstık-fıstık kokan" bir kurabiye çıkıyor ortaya.

Bu harika lezzet için, Nilgün'e çok teşekkür ederim.

Antep Fıstıklı Kurabiye
Malzemeler
1 yumurta
130 gram becel (yarısı tereyağ)
3 yemek kaşığı zeytinyağ
4 yemek kaşığı şeker
1 yemek kaşığı yoğurt
1 paket Antep fıstıklı Puding
1 paket kabartma tozu
1 fiske tuz
Aldığı kadar un (Yaklaşık 3-4 su bardağı kadar)
Tüm malzemeyi iyice karıştırıp, yumuşak, ele yapışmayan bir hamur elde edin. Ceviz büyüklüğünde parçaları yuvarlayıp, yağlı kağıt serili tepsiye dizin. Üzerlerine antap fıstığı koyun.
160-170 derecede, üzeri beyaz kalacak şekilde pişirin ve pudra şekeri ile süsleyin.



27 yorum:

  1. Günaydın Emel Hanım;
    sitenizi her sabah ziyaret ediyorum. Fotoğraflarınızı çok beğeniyorum. Bu arada kurabiye de şekr yok mu? Gerçi orjinal tariften de bakarım. Sevgiler.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. var var:) ben unutmuşum yazmayı, hemen yazdım, sen söylemesen fark etmeyecektim!
      Çok teşekkür ederim.

      Sil
  2. Günaydınnn...Bugün keyif köşeme çekilmek için sabırsızlandım, tabii giripte senin kurabiyeleri görünce sabırsızlığımın yerini ağız şapırtısı aldı. Çok güzel görünüyorlar eminim bir okadarda lezzetli olmuşlardır. Okulumuzda sergi-kermes var ve veliler benden tarif istiyorlar buuda bunlardan birisi olacak bugün. Bu aralar okadar çok ihtiyacım varki pratik kolay sunumu güzel değişik tariflere emelim sorma, zamanın varmı araştırmaya dersen hiç yok tarif defterimle yetineceğim artık. Çok öpüyorum seni bu arada komidin de muhteşem olmuş, sevgilerle ...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Sevgicim, çok teşekkür ederim, sende harikasın valla, çikolatalı pudingten deneyeceğim bende. Fikir verdin, teşekkürler.

      Sil
  3. Sabahları işe gelir gelmez ilk çayımla (keyif çayı:)) senin ve varsa Ayşegül'ün (sahildeki ev) postlarını okumak , fotoğraflarına bakmak benim için büyük bir zevk hâline dönüştü. Güne ikinizin sayesinde güzel başlıyorum:))) teşekkürler:)))

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ne güzel, teşekkür ederim, bende aynı şekilde, senin bloğuna uğramadan günü kapamıyorum.
      Selamlar

      Sil
  4. Valla nefis görünüyor bu arada iştahım korkunç yerinde, canım istemedi desem yalan olur. Şu miskinliği bi üzerimden atıp üretime geçeyim bari :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. evet ya..bahar enerjini aldı senin:) hadi, bekliyoruz o güzel, zevkli sofralarını...

      Sil
  5. ellerine sağlık Emel :) bi Antepli olarak bu antep fıstıklı kurabiyeleri görünce mutlu oldum :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Antep! Antep!
      İlk fırsatta gidilecek, görülecek yerler arasında.
      Baklava baklava bakıyorum zaten bugün:)

      Sil
  6. mutlaka denemeliyim ben bunu emelim ellerine sağlık şahane görünüyor:)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Sebuşum, çok güzel bir tarif gerçekten. Bak bir arkadaş, bitter pudingle denemiş. Aklında olsun. Çilekli, muzlu harika seçenekler var.,

      Sil
  7. bugün günlerden kurabiye, sizin ev de fıstıklısı, sahildeki evde çileklisi, harikasınız.

    YanıtlaSil
  8. Emelim:)))) Ellerine sağlık benim zarif gün ışığım:)) Yine evimin içine doğdun bugün:) Senin karelerinle, başka birşey seyrediyor gibiyim:) Herşey başka bir saydamlıkta, temiz,duru ve gönül okşayan sıcaklıkta...Gönlüne, gözüne kamerana sağlık cancağızım. Afiyetler olsun.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Nilgünüm, öyle bir tarif vermişsin ki, içinden başka tarifler çıkıyor resmen. Bak bir arkadaş, bitter pudingle denemiş, harika kurabiyeler çıkmış ortaya. Hep senşn sayende duyduk, biliyoruz bunları.
      Yaratıcılığımızı tetikliyorsun, ilham veriyorsun.
      Senin mor salkım reçelini deneyecektim ama bitti bizim buralarda kalmadı mor salkım. O da çok enteresan mesela.
      Ellerine, yüreğine sağlık, ben sana daha ne diyim:)
      İyi ki varsın, çok seviyorum seni.

      Sil
  9. amaniin bayılırııım antep fıstıksız günüm geçmez. yaparım bunu oley oley oley :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Annene yaptırma da:)
      hadi göreyim seni.
      foto da isteriz:)
      Baskıya bak!

      Sil
  10. Muhtesem canim ellerine saglik afiyet seker bal osun sevgiler♥

    YanıtlaSil
  11. Emelcim kurabiyeler nefis görünüyor ellerine sağlık ayrıca puding fikride çok güzelmiş bu şekilde farklı kurabiyelerde yapabiliriz .

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Tabi tabi!
      senden de ne tarifler çıkar bu reçete üzerinden:)

      Sil
  12. Canım bir posta iki yorum aştım ben artık:)) bugün sahildekievin postu birde senin postunu görünce kendimi tutamadım ve akşam eve geldiğim gibi koyuldum yapmaya. Malum aradığım çoğu şeyi bulamadığım için iskenderunda fıstıklı pudingte bulamamamı normal karşıladım. İllaki yapacağım ya bende senin gibi biraz uyarladım kendime, mutfağımda bulunanlara göre ve bitter çikolatalı pudingle leziz kurabiyelere ulaştım, tekrardan teşekkürler tarif için, bu arada kermes için tariflerimde çoğalmış oldu test edip sunuma hazırlanıyoruz çaktırmadan, sevgiler...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Aştın hakikaten:)
      Bayılıyorum sana. BRAVOOOO
      Nilgün sağolsun, hepimizi neşelendirdi bu tarifle.
      Öperim canım, çok sağol...

      Sil
  13. Yanıtlar
    1. İlkayım sen nerdesin yaa:( Aradım geçenlerde. Numaran falan değişmedi di mi? Özledim.

      Sil