Cuma, Nisan 04, 2014

Çikolata Soslu İrmik Tatlısı










Kısa bir tatile çıkıyoruz.
Ege'ye doğru.
İstikamet Çeşme, karargâh Alaçatı.
Alp'in okulu bir hafta tatile girince, fırsattan istifade, gidip, şu şevket-i bostanlara, deniz börülcelerine, arap saçına, turp otuna, radikaya, ebe gümecine, köremene, kaz ayağına bir bakıp geleyim.
Büyümüşler, yeşermişler mi, ne yapmışlar bütün kış?
Bir rapor alayım.
Aslında, Alaçatı ot festivali için (10-13 Nisan) gidecektik ama bir hafta öncesinden ayarlayabildik.
Neyse buna şükür.
Bir süre post yayınlayamayacağım.
Hani gazetede köşe yazarları yapar ya, tatile gidince,
"Yazarınız yıllık izinde" diye...
O hesap.
Yazar yok, ot toplamaya gitti!
Dükkan bir kaç gün kapalı yani.
Sağlıcakla ve "hep güzel şeylerle" kalın.

İrmik tatlısı: 4 yemek kaşığı irmik, 3 yemek kaşığı şeker, 1 paket vanilya, 1.5-2 su bardağı süt, 1/2 yemek kaşığı tereyağ, biraz limon kabuğu rendesi.
Tüm malzemeyi, tencerede, muhallebi kıvamında pişirin. Cam kabı su ile ıslatın. Muhallebiyi içine döküp, 1 saat buzdolabında bekletin. Ters çevirip, servis kabına çıkarın. -Kolayca kalıptan çıkıyor, bıçakla kesilecek kıvamda olmalı- çikolata sos hazırayıp, servis yaparken üzerine dökün.






46 yorum:

  1. benim yerime oranın o kekik kokusunu içine çek lütfen :)
    ah şimdi orada olmak vardı...
    iyi tatiller..
    sevgiler ..

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. sorma, sadece kekik koksa iyi, lavanta, mimoza, biberiye basmış her yeri...Ço teşekkürler

      Sil
  2. Günaydın emelciğim irmik tatlısı bizim evin hayat kurtaran tatlısıdır :) sunum şekliylede değişik alternatifler, fark yaratıyor benim için. Üzüldüm kısa bir süre köşemde seni tıklamayacağım için ama senin adına çok sevindim. Tatil otlar ege ve aşığıysam Alaçatının hemencecik git gel, dönüşünü alaçatının büyükeyen fotoğraflarıyla telafi edelim derim. Sevgilerle bekliyoruz seni....

    YanıtlaSil
  3. Günaydın emelciğim irmik tatlısı bizim evin hayat kurtaran tatlısıdır :) sunum şekliylede değişik alternatifler, fark yaratıyor benim için. Üzüldüm kısa bir süre köşemde seni tıklamayacağım için ama senin adına çok sevindim. Tatil otlar ege ve aşığıysam Alaçatının hemencecik git gel, dönüşünü alaçatının büyükeyen fotoğraflarıyla telafi edelim derim. Sevgilerle bekliyoruz seni....

    YanıtlaSil
  4. Çoook güzel bir tatil, bol bol dinlenme, kahkaha, lezzetli yemekler ve ailecek birbirinden güzel anılar biriktirmenizi diliyorum ♥

    YanıtlaSil
  5. nasıl bir sahiplenme,nasıl bir bağımlılıksa ,suratım düştü önce:) o kadar alışmışım ki uyanır uyanmaz,daha yatakta,güçlünün "kalk artık" diye suratıma kafa toslamalarından kaçmaya çalışarak yazılarını okumaya...klasik oldu artık bizim için...yok yok şindi gülümsüyorum...mutlu oldum,sanki ben gidicekmişim gibi...topla otunu,kokla çiçeklerini de gel...içimi aydınlatan enerjine daha fazlasını ekleyerek döneceğini biliyorum...mutlu tatiller "mis" kadın....

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Sibelim çok teşekkür ederim, teknoloji detoksu yaptım, çok iyi geldi. Arada uzak kalmak lazım telefon, bilgisayar ve ING ye hiç bakmadım:)

      Sil
  6. İyi tatiller! İzmir'in en güzel zamanı...
    Emelciğim Çeşme otoyoluna çok yakınız gelip geçerken "alo " diyebilirsen bir fincan kahve içebiliriz birlikte. Hatta tüm ev halkı olarak buna çok memnun oluruz.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Nilgünüm çok teşekkür ederim nazik davetin için tekrar. Bu sene biraz sık geleceğiz zaten oralara. Mutlaka uğrayacağız size. Tadı damağımızda kaldı. Siz keyfini çıkarın bol bol.

      Sil
  7. İyi tatiller sevgili Emel, umrarım tam istediğin gibi bir tatil olur, sağlıkla gidip gelin, biz bekliyor olacağız buralarda.. :) Sevgilerimle...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Çok teşekkür ederim, tam istediğim gibiydi, sakin ve koşturmasız. Bol oksijenli, güneşli:)

      Sil
  8. Emel dükkan kapalı olsada biz buralarda seni bekliyor olacağız gönlünce gezip dinleneceğin bir tatil olur umarım su gibi git su gibi gel.

    YanıtlaSil
  9. Gel Emeli'im gel tüm otlarımız sana feda olsun bugün bende arapsaçı ile ebegümeci pişiricem mis gibi...iyi tatiller size... o güzel resimlerinden yoksun kalıcaz ama gelirken buranın güzelliklerini heybende getireceğin için mutluyum:)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Gülcan sen de mi izmir desin:) Ne güzel.
      Çok iyi geldi bu kısa tatil teşekkür ederim.

      Sil
  10. Güle güle git ve dön emelim, doğa şimdi Ege'de ne muhteşemdir! tadına vara vara çarşı pazar geze göre, mis gibi maviliği içine çekerek güzel anılar biriktir emi,, öperim.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Sebuş, bu mevsimde gördün mü bilmiyorum ama bence en güzel zamanları alaçatı, çeşme, nasıl sakin, dingin, mis.
      Çok teşekkür ederim canım benim.

      Sil
  11. Ay harikasın :) İrmikli olan şeyi pek tutturamam. Ama bu eminim olacak. Hafta sonu denemelerim başlayacak.
    Tatil ah ne güzel. Güzel güzel gez biz seni bekleriz. Ama instagramdan bizim içinde gördüklerini biraz paylaş ki bizde birazcık mutlu olalım :)

    Keyifli çok güzel anlarının geçeceği bir tatil olsun canım.

    Sevgilerimle..

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Çok güzel fotoğraflar ama o kadar çok çekmişim ki, birşeyleri kaçırmayayım diye. Bir kaçını koydum bugün.
      Çok sağol, teşekkür ederim.

      Sil
  12. İyi tatiller Emel! Alaçatı ot festivaline gitmeyi ben de çok istiyordum, dün iyice bir programa baktım, kalınacak yer araştırmasına giriştim. Ama hayallerim suya düştü, işten dolayı pek mümkün görünmüyor :( İrmik tatlısına bayılırım bu arada. Fotoğrafların da yine ilham verici!

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Olsun Monicacım, seneye inşallah...bizde bir hafta arayla gittik geldik ama çok keyifli, mutlaka gitmek, görmek lazım.
      Çok teşekkürler

      Sil
  13. ellerinize sağlık. çok sevdiğimiz bir tatlı bizimde. iyi tatiller olsun. güzellikler yanınızdan ayrılmasın. sevgiler...

    YanıtlaSil
  14. Hmm ama çok açmak yok arayı ona göre:) şaka bi yana Çeşme de güzel vakit geçir ve güzel kareler yakala gelince paylaşırsın iyi yolculuklar mutlu tatiller emellllll :))

    YanıtlaSil
  15. Ayyy hoş geliyorsunuz ne güzel! Festivalde geliyorsun zannettim önce sevgili Emel heyecanlandım ama olsun! Nasıl olsa buluşuruz bir gün!

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Petek nasıl güzel bir yerdesiniz:) Tüm izmir de yaşayam arkadaşlarım, dostlarım...çok şanslınız:) inşallah bu sene sık geleceğiz, görüşmek dileği ile petekcim.

      Sil
  16. Ne iyi yapmışsınız Emel'cim gelin tabi buralara. Harika bir hava var. 1 ay önce gittik bizde. Birde çabuk sıkılmasalar evin erkekleri daha mutlu olucimm. Alaçatı pazarını gönlüme göre gezdirmiyorlar :( neymiş efendim ottan başka ne varmış, gezip ne yapacakmışım. Zevk bu kardeşim. Neyse..
    Haa birde Çeşme marinada gün batımına karşı benim yerimede kahveni yudumla emi :)) iyi tatiller şekerim.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Hava muhteşemdi, sansımıza. Deniz çok soğuk olmasa,-hatta Alp bir ara niyetlendi- çarşaf gibiydi, rüzgarını bile kestik çeşmenin:)
      Çok teşekkürler Sebicim.

      Sil
  17. bol bol doğa ,enerji depola emel, iyi tatiller, çok özletme kendini

    YanıtlaSil
  18. Çeşme'ye benden selam söyle:)) Alaçatı'ya da. Bir zamanlar çok güzel zamanlar geçirdiğimiz mekanımızdı... Fii tarihi diyelim:)) Henüz Çeşme ve Alaçatı bunca gözler önünde değilken..92-96 arası. Sanıyorum oraların en mutlu zamanlarını yaşadım. Şimdi çok modern. Ben biraz daha sufli ve sessizlik seviyorum galiba:)) Winsurf yapan gençlerin iki yaka arasında gidiş gelişleri hala gözümün önünde:) Güzel yerdir vesselam. Otlara gelince...İşte onlar zamana yenilmeyenler:)) Hatta daha da kıymeti bilinenler. Benim için de bol bol tüket Gün Işığı:) Sevgiler. Özleyeceğim hem de çok:)))

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Nilgünüm çok teşekkür ederim. Buradaki insanlar hep mutlu gözüküyor zaten. Herkes tebessüm ediyor. Çok iyi geldi, bunca kargaşadan sonra. Arada bir kaçmak lazım. Ruha detoks etkisi:)

      Sil
  19. ufffff bu neeee. du anneme yaptırayım yaaaa holeeeey :)

    YanıtlaSil
  20. ohh miss, çok iyi gelsin size, güzellikler ile dön, iyi tatiller Emel'cim

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ahucum çok teşekkürler, geldik, döndük, çok iyi oldu. Arada bir kaçmalı:)

      Sil