Cuma, Ocak 03, 2014

Peynirli Poğaça











Bir yerde okumuştum, pastane poğaçalarındaki fark, içine koydukları krem şanti'den kaynaklanıyor diye.
Onların, tarifi nasıldır bilmiyorum ancak deneme-yanılma, her zaman yaptığım poğaçaya bu sefer "yarım paket krem şanti" ilave ettim.
Pofidik, yumuşacık, güzel bir poğaça oldu. 
Haftasonu kahvaltısı için değişik bir tarif.

2 yumurta, -birinin sarısını üzeri için ayırın-, 100 gram tereyağ, 2 yemek kaşığı yoğurt, bir tatlı kaşığı mahlep, bir çay kaşığı tuz, bir çay kaşığı şeker, 1 paket kabartma tozu, yarım paket krem şanti, 3,5-4 su bardağı un. -Unu azar azar ilave edin, cıvık olursa un miktarını arttırın. Yumuşak ele yapışmayan bir hamur olacak.-
İçine, peynir ve kıyılmış maydanoz.
Üzerine, yumurta sarısı ve çörek otu-susam ikilisi.
200 derecede 20-25 dakika.

Hadi sağlık ve selamet ile mutlu haftasonları.











5 yorum:

  1. Emel ablacım nefisss görünüyor. O tatlı ellerine sağlık. Tarifi hemen denemek istiyorum. Kocaman öptüm seni :)

    YanıtlaSil
  2. Burnuma kokusu geldi neredeyse, ellerinize sağlık :)

    YanıtlaSil
  3. Yeni yeni poğaça sevmeye başlayan biri olarak bu tarifi denemem gerek diyorum. Ellerine sağlık :)

    YanıtlaSil

  4. Benim en sevdiğim çörek puaçadır,mımmm nefis nefis ! Her türlüsü makbulüm ama senin elinden olanı tercih nedenim olur :)
    Mutlu hafta sonları Emelciğim!

    YanıtlaSil
  5. Enfes oldukları o kadar belli ki.. Elimi uzatıp birini alı veresim geldi:)) Marifetli eller dert görmesin..

    YanıtlaSil