Çarşamba, Ocak 22, 2014

Cama da yaz, kağıda da...








Psikolojide bir açıklaması var mı acaba:)
Durmadan, biryerlere, birşeyler yazmanın yani.
Fotoğrafların üzerine, ahşapların üzerine, cam üzerine, kağıda, yazı yazmak için, nasıl bir heves bendeki Allahım!
Küçükken, sobanın ısısından, dışarısının soğuğundan buğulanan cama bile yazılar yazmaya bayılırdım. 
Bir de elime kibrit çöpü alırdım bak!
Bazen kalın, bazen ince yazardım. Süslerdim bir de kenarlarından, köşelerinden.
Kaligrafi, hüsnühat!
Merakım var ama o kadar işte.
Hevesten öteye gidemedim ne yazık!
Belki, bir zaman sonra hevesim alır başını gider bu işi "asli"olarak öğrenmeye.
Kısmet.
Ne güzel, ne ince bir sanattır o.
 ...da yok oluyor yavaş yavaş bir çok değer gibi işte.
Artık, piyasaya öyle kalemler çıktı, öyle programlar var ki internette, bu sanatı layıki ile yapanlara, ekmek yemeğe çalışanlara ayıp oluyor sanki biraz.
Teknoloji çok iyi birşey evet de, dozu yok mudur bunun?
Sonu gelmez mi?
Hani bazı değerleri kaybetmesek, yaşatsak, teknolojiyi bir koltuğa, sanatsal-kültürel değerlerimizi bir koltuğa  oturtsak olmaz mı?
Bir koltuğa 3 karpuz sığmaz mı?
Sığar da! "üç karpuz kaç teknoloji eder" onu hesaplayanlar için zor tabi!
Nereden nereye ben gene:)
Diyeceğim, Kavanoza, cam kalemi ile yazı yazdım ama anlatırken de bir dünya lafa daldım.
Çiçekler ve kurabiyeler bonustan!
Maksat inceden muhabbet,
Gözler-gönüller şen olsun.
Hadi, sağlıcakla.


14 yorum:

  1. söz uçar yazı kalırmış eline sağlık..

    YanıtlaSil
  2. Psikoloji lisansı olan biri olarak bir adı yok bildiğim kadarıyla. Ki aynı tutku bende de var. Eşime yaptığım sürprizlerin çoğu yazılar, notlar üzerine. Eve de yazı asmaya bayılıyorum. Çok didaktik insanlarda mı olur bilemiyorum. Sanata, ancak sanat olduğu için değer verirsek belki yaşar. İşlevsellikten ziyade estetiği ön plana çıkarırsak ve emeği...
    Neyse.
    Yazın, bolca yazın.
    İyi yazmalar :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Nokta!
      çok teşekkür ederim, daha açıklayayıcı olamazdı.
      Sevgiler

      Sil
  3. gönlünün guzelligi yazilarinada yansıyor ne guzel

    YanıtlaSil
  4. Emelcim yazın kavanoza çok yakışmış, bi dokunuş bir hayata bi yazı bir sanata dönüşebilir, ufak dokunuşlardır göze hoş gelen,, öpüyorum kocaman,,

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Di mi sebuş?ufacık bir dokunuş hakikaten.
      Çok teşekkür ederim.

      Sil
  5. yazmak....al herşeyimi elimden..bütün hobi malzemelerim senin olsun...bi kalem bide kağıt kalsın yeter..hem kendimi kaybederim hem de kendimi bulurum ben yazarken..belki de bu sebeptendir bu kadar sevişim..kendimi kaybettiğim satırlar bana kendimi de buldurur...

    sen yaz Emel'im..kaygısızca yaz..

    iç her zaman dıştan beslenmez..çoğu zaman kendi zihnin bile anlamazken bişeyleri,ruhun seslenir sana derinden..ve bunca yazı yıllarının ardından söyleyebileceğim tek şey vardır; ruhun dilidir kalem...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. İnsan bazen, daha doğrusu ben, kendimi yazarken daha iyi ifade ediyorum. Neden bilmiyorum, belkide bu ifade telaşı beni sürekli yazmaya teşvik ediyor. Bazen konuşarak karşındakini anlamıyorsun, ya da anlattıklarını başka anlıyor. Ama yazı, yazmak öyle değil.
      Kıvırma, oynama, mimik yapma, kaş-göz olmuyor. Dümdüz.
      Sende hep yaz.
      Çok teşekkür ederim sibelim.

      Sil
  6. demek ki yazın çok güzel
    benim el yazımın çok güzel olmasını isterdim
    ama çok çirkin malesef
    güzel olmuştur eminim senin yazılar
    sevgiler

    YanıtlaSil
  7. Bu güzelim blogu ilk keşfettiğim zamanlarda şu her yere bir yazı kondurma huyun en çok dikkatimi çeken şey olmuştu Emel :) Çok seviyorum bir evin içinde, cama ahşaba yazılar, yazı baskılı kırlentler, monogram nakışlar, duvarda döküm harfler vs. yazıya dair ne olursa...Dikkat ettim en çok hayranlıkla takip ettiğim bloglar hep evlerinde bir şekilde yazılar kullananların dekorasyon blogları. Bu bloga da ilk böyle takıldım kaldım işte :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Bende sana takıldım kaldım, bir sürü sebeple:)
      Çok teşekkür ederim, varlığın bana çok güzel enerjiler veriyor.
      Çok sevgiler

      Sil